۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۴۴۷۴۶
در سالن سوره حوزه هنری قم؛

قمپز نوزدهم با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد

عفاف و حجاب موضوع نوزدهمین محفل طنز مکتوب استان قم با عنوان هنری قمپز بود که عصر چهارشنبه با حضور همایون حسینیان برگزار شد.
قمپز نوزدهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوزدهمین محفل طنز مکتوب استان قم با عنوان هنری قمپز با موضوع عفاف و حجاب عصر چهارشنبه در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

این محفل که با حضور همایون حسینیان، طنز پرداز به نام کشور و عباس احمدی شاعر طناز قمی برگزار شد با حضور پر شور شاعران و طنز پردازان قمی همراه بود و اشعار طنز فاخری توسط طنز پردازان قمی با محوریت موضوع عفاف و حجاب ارائه شد.

احمدی در ابتدای این محفل با خواندن بهر طویلی از مرحوم ابوالقاسم حالت وی را در ادبیات فارسی و اشعار محاوره ای در قرن اخیر بی مانند دانست و افزود: این شاعر طنز پرداز علاقه زیادی به مباحث دینی داشت و یکی ازکارهای او به نظم درآوردن حکمتهای نهج البلاغه بود و همچنین اولین سرود ملی ایران از سروده های این شاعر بهر طول سرای ایران بوده است.

وی در ادامه به معرفی همایون حسینیان، مهمان قمپز نوزدهم پرداخت و اظهار داشت: همایون حسینیان از طنز پردازان به نام کشور است که در مجلات مختلفی از جمله تنها مجله طنز ایران به نام «خط خطی» سابقه خوبی دارد.

در ادامه این محفل در کنار ارائه آثار طنز شاعران طنز پرداز قمی، همایون حسینیان به بیان نکات قوت و ضعف اشعارشان پرداخت و و با تجلیل از اشعار ادیبانه و پر مغز آنها شاعران قمی را شاعرانی با شور و شعور طنز اصیل دانست.

گفتنی است در این محفل شاعرانی از جمله احمد گلپر، سعید طارم، داوود اشرفی مهابادی، یثربی، بیگی، علی بهاری، مسعود یوسفی، حجت الاسلام سید محمد حسینی، خانم رجایی، حجت الاسلام پرنیان، کتابدار، آل کثیر، محمدحسن دارابی نیا و سید هادی و میر صفی به شعر خوانی پر داختند و در پایان هم نثر طنز علی بهاری برگزیده شد و از وی تقدیر به عمل آمد./843/پ202/ی

ارسال نظرات