۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۴۴۸۸۵

حمایت شیخ الازهر از ملت و دولت یمن

شیخ الازهر مصر نسبت به حوادث منطقه ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان ساخت که الازهر حوادث یمن و لیبی را لحظه به لحظه دنبال می‎کند.
شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، در دیدار با احمد عبید بن دغر، نخست وزیر یمن، دو کشور را دوست و برادر توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: یمن و مصر دو کشور برادری هستند که در مسائل فرهنگی و تاریخی روابط بسیار عمیقی با یکدیگر دارند.

وی افزود: مصر به طور مستمر و لحظه به لحظه حوادث یمن را رصد می‎کند و همیشه از مردم و حکومت شرعی آن حمایت کرده است.

الطیب از آمادگی الازهر برای کمک علمی و مشورتی به یمن خبر داد و اظهار داشت: الازهر می‎تواند به صورت رایگان ائمه جماعتی را برای آموزش مردم یمن جهت مقابله با مشکلات و پایان بحران در این کشور اعزام کند.

نخست وزیر یمن نیز در این دیدار گفت: الازهر قبله علم و علما است که از اسلام و مسلمانان محافظت می‎کند. بسیاری از علمای یمن در این دانشگاه تحصیل کرده‎‎ و در مسیر اعتدال قرار گرفتند.

شیخ الازهر همچنین در دیدار با جمعی از مردم لیبی ساکن در این کشور گفت: شیوخ الازهر به مسائل و مشکلات جهان اسلام و کشورهای عربی به ویژه حوادث لیبی توجه دارند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی با مشکلات و خطرهای بسیاری دست و پنجه نرم می‎کنند به طوری که دشمنان با یک توطئه جهنمی درپی ایجاد تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی هستند./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات