۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۸۹۵
آیت الله علما:

شکرگزاری، انسان غرق در نعمت را بیدار نگه می دارد

آیت الله علما با اشاره به آثار و برکات شکرگزاری در جامعه، گفت: شکرگزاری انسانهای غرق در نعمت را بیدار نگه می دارد و آنها را غفلت حفظ می کند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه به اهمیت شکرگزاری که از سوی قرآن و حدیث مطرح شده است بیان کرد و ابراز داشت: خداوند متعال، نعمتهایی که در اختیار بندگانش قرار داده است را با شکرگزاری دوچندان می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: شکرگزاری و تشکر از خداوند بابت نعمتهای فراوان از صفات پسندیده است، با توجه به اینکه خداوند بی نیاز است اما شکرگزاری عاملی برای نجات انسان ها و سعادت آن ها در جهان پس از مرگ به شمار می رود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: انسان به دو صورت عملی و زبانی می تواند نعمتهای خداوند را شکرگزاری کند، شکرگزاری عملی به واسطه انجام واجبات و احکام دین و ترک محرمات صورت می پذیرد و رضایت خداوند را به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از خصلتهای بارز در انبیای الهی شکرگزاری نعمت های خداوند بود، خداوند متعال به حضرت نوح (ع) لقب شکور داده است چرا که همواره در حال شکرگزاری زبانی و عملی به درگاه الهی بود.

آیت الله علما با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: در هر نفس کشیدن یک شکر بلکه هزار شکر و بیشتر لازم است، معصیت با نعمتهای خداوند سبب کفران نعمت و نارضایتی خداوند متعال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: با یک شکرکردن و عمل به واجبات و ترک محرمات بهشت بر انسان واجب می شود، شکرگزاری انسان های غرق در نعمت را بیدار نگه می دارد و آنها را غفلت حفظ می کند.

آیت الله علما در پایان با اشاره به رحلت جانگداز عالم ربانی آیت الله سید مجتبی میبدی (ره) ابراز داشت: هجرت علمای بزرگ دین به استان کرمانشاه خیر و برکت را برای مردم این استان به ارمغان می آورد و همچنین فقدان این علما ضایعه بزرگی به جامعه وارد می کند، امید است بتوانیم از علم و معرفت علمای دین در جهت هدایت و سعادتبخشی خود استفاده کنیم./202/857/ب1

ارسال نظرات