۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۴۹۰۶

واکنش خانواده امام موسی به دعاوی وکیل پسر قذافی

خانواده امام موسی صدر ادعاهای وکیل پسر دیکتاتور سابق لیبی را عاری از صحت دانستند.
امام موسی صدر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، "صدر الدین صدر" پسر امام موسی صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه ادعاهای بشری الخلیل وکیل هانیبال قذافی عاری از صحت است، و وی نیز به این موضوع واقف است. از این رو، دستگاه قضایی و کانون وکلای بیروت و سایر نهادهای ذیربط باید از ادامه این گونه اقدامات توهین آمیز از سوی الخلیل علیه قضیه امام موسی صدر و یارانش پایان دهند.

بشری الخلیل اخیرا ادعاهایی را درباره جنبش امل و نبیه بری رییس پارلمان لبنان در ارتباط با قضیه امام موسی صدر منتشر کرده است.

الخلیل گفته است: امام موسی صدر در دومین روز حضورش در لیبی به همراه دو همراهش به دستور قذافی به شهادت رسیده است.

وی در گفت وگو با شبکه لبنانی الجدید ادعا کرده است: محمد باقر صدر(ره) در گذشته این اطلاعات را به یک هیات لبنانی که مسؤول جستجو درباره سرنوشت امام موسی صدر است، منتقل کرده بود.

الخلیل در ادامه ادعاهایش افزود: پس از سقوط قذافی، یک روزنامه نگار ایتالیایی وارد سردخانه ای در منطقه باب العزیزیه شد و در آن هفت جسد کشف کرد و جسدی در میان آنها قرار داشت که احتمالا متعلق به امام موسی بود.

این وکیل مدعی شد: خبرنگار ایتالیایی از پیکر مذکور عکس تهیه و با نبیه بری دیدار کرده و ضرورت انجام آزمایش دی ان ای بر روی این پیکر و احتمال تعلق آن به امام موسی صدر را به وی اعلام کرد.

این وکیل لبنانی همچنین یکشنبه گذشته در گفت وگو با روزنامه عکاظ عربستان ادعا کرده است: بازداشت هانیبال قذافی از سوی دستگاه قضایی لبنان، ظالمانه است. زیرا اصولا حداکثر زمان بازداشت [مجاز] برای اتهام مطرح شده علیه وی درخصوص سرپوش گذاشتن بر اطلاعات درباره سرنوشت امام موسی صدر، شش ماه است؛ و جز در صورت صدور حکم مستند تمدید نخواهد شد؛ امری که تاکنون اتفاق نیفتاده است./847/ب102/د

ارسال نظرات