۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۴۴۹۱۴

عدم ارائه قطعنامه نظارت بر برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی در سال جاری

کشورهای عربی و در راس آن ها مصر امسال هیچ قطعنامه ای به آژانس بین المللی انرژی هسته ای در رابطه با نظارت بر برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی ارائه نخواهند داد.
روابط اعراب مصر  و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی اعلام کرد طرف های ذی ربط در رژیم صهیونیستی به سفارتخانه های این رژیم در خارج ابلاغ کرده اند که کشورهای عضو اتحادیه عرب امسال تصمیمی برای رای گیری در مورد نظارت بین المللی بر تاسیسات و نیروگاه های هسته ای این رژیم ندارند.

با این حال برخی طرف ها در رژیم صهیونیستی به سفارتخانه های این رژیم هشدار داده اند که هر لحظه احتمال دارد تصمیم کشورهای عربی عضو شود و بر همین اساس رژیم صهیونیستی به تمامی سفارتخانه های خود ابلاغ کرده است که برای شرایطی که قطعنامه ای در مورد نظارت بر برنامه هسته ای این رژیم به آژانس بین المللی انرژی هسته ای ارائه شود، آماده باشند تا بتوانند این قطعنامه را به شکست بکشانند.

این در حالی است که روزنامه عبری زبان هاآرتص روز گذشته نوشت که عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر، کشورهای عرب عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را قانع کرده که به قطعنامه ای در رابطه با نظارت بر نیروگاه های هسته ای رژیم صهیونیستی رای مخالف بدهند.

لازم به ذکر است که روابط مصر و رژیم صهیونیستی اخیرا شاهد تحولات زیادی بوده است و سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز اخیرا به تل آویو سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کرد. برخی منابع نیز گفته اند که نتانیاهو در آینده نزدیک به مصر سفر خواهد کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات