۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۵۰۷۵

موضع‌گیری امام جمعه اهر نسبت به نبش قبور یکی از آرامستان‌های شهر

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی نسبت به نبش قبر در گورستان بهرام‌آباد شهرستان اهر واکنش نشان داد.
نبش قبر در اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طی هفته گذشته شهرداری اهر با نصب بنری در قبرستان بهرام‌آباد اعلام کرد «با توجه به طرح شهرداری برای ایجاد فضای سبز، از صاحبان اموات گورستان بهرام‌‎آباد خواهشمند است ظرف مدت یک ماه نسبت به انتقال قبر به دیگر قبرستان های فعال شهر اقدامات لازم را داشته باشند».


بنابر این گزارش، پیگیری خبرنگار رسا در شهرستان اهر نشان می دهد که تا چهار سال پیش در این قبرستان، اموات دفن می‌شدند و حتی این مکان محل خاکسپاری چند شهید دوران دفاع مقدس نیز بوده است.


حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، امام جمعه شهرستان اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا نیز اظهار داشت: پیش از این نسبت به اقدام شهرداری تذکر و هشدارهای لازم داده شده و عنوان کرده‌ایم که نبش قبر بدون اذن حاکم شرع حرام است.


وی ادامه داد: هم اکنون بنر اطلاعیه شهرداری اهر با اعتراض علما و اهالی منطقه پایین آمده و قرار است اطلاعیه ای از سوی اداره اوقاف نصب شود که مردم از جابجایی قبور اموات خودداری کنند تا ساماندهی لازم صورت گیرد.


گفتنی است، طی روزهای گذشته تعدادی از اهالی منطقه بدون اطلاع متولیان امر؛ نسبت به نبش قبر و جابجایی اموات اقداماتی داشته اند./935/202/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کار درستی نبوده
0
0