۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۴۵۱۱۰

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از شورای عالی سیاسی در صنعا

راهپیمایی گسترده مردم یمن در حمایت از شورای عالی سیاسی این کشور، صبح امروز شنبه در صنعا برگزار شد.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، صنعا، پایتخت یمن از ساعت‌های اولیه صبح امروز (شنبه) شاهد حضور هزاران نفر از مردم و تجمع در میدان "سبعین" در حمایت از شورای عالی سیاسی این کشور بود.

این راهپیمایی گسترده‌ با هدف حمایت از تشکیل شورای عالی سیاسی یمن، بمنظور اداره امور کشور  و کسب رای اعتماد مجلس صورت گرفت.

افراد بسیاری به دعوت کمیته عالی فعالیت‌های مردمی یمن و احزاب و گروه‌های مختلف از دیروز در میدان سبعین حضور داشته‌اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون" وطن سرونشت خود را تعیین کرد" و " ارتش و نظام افتخار ما و عنوان استقامت ماست" به حمایت و تایید شورای عالی سیاسی می‌پردازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این تجمع، برخی از اعضای شورای عالی سیاسی و احزاب سیاسی مورد تایید کنفرانس مردمی و جنبش انصارالله سخنرانی کردند.

صالح صماد، رییس شورای عالی سیاسی،  در سخنرانی خود گفت: شورای سیاسی بمنظور پاسخگویی به خواست و منافع مردم یمن و جلوگیری از نفوذ دشمنان بر سرکار آمده است و این شورا تمام چالش‌ها را به پایان خواهد رساند.

صمام در ادامه افزود: برخی از دولت‌ها رای مردم را به رسمیت نمی‌شناسند، که خود شایسته احترام نیستند و روزی مواخذه خواهند شد.

وی تاکید کرد: نیروهای دشمنان باید بدانند، معادله جدیدی در یمن صورت گرفته است که مردم در راس به وجود آمدن آن بوده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: همزمان با این راهپیمایی، ائتلاف سعودی حملاتی هوایی در مناطقی نزدیک میدان سبعین داشته است و ناظران بر این باورند که این پرواز به منظور جلوگیری از مشارکت شهروندان است./982/ب102/د

ارسال نظرات