۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۱۱۱

مقتدی صدر خواستار تشکیل دولت تکنوکرات در عراق شد

رهبر جریان صدر عراق خواستار تشکیل دولتی تکنوکرات به جای کابینه حیدر العبادی نخست وزیر این کشور شد.
مقتدی صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پایمال کردن منافع مردم از سوی تمام گروه های سیاسی و انصراف ندادن آنان از منافع سیاسی خود٬ اجرای پروژه اصلاحات حیدرالعبادی، نخست وزیر این کشور را غیر ممکن می سازد.

صدر افزود: موقعیت سیاستمداران در این کشور، از دین٬ وطن واعتقادشان مهم تر شده است.

وی که خواستار تشکیل دولتی تکنوکرات به جای کابینه العبادی شده است، گفت: باید کسانی که از سال 2003 تا کنون درفساد مالی دست داشتند٬ محاکمه شوند.

به گزارش آناتولی، چهار روز پیش مجلس عراق با اکثریت آرا جایگزینی 5 وزیر جدید را به جای استعفا دهندگان کابینه العبادی تصویب کرده بود.

پیش از آن العبادی استعفای وزرای نفت٬ آموزش عالی٬ حمل و نقل، کشور٬ مسکن و ساختمان٬ تجارت و منابع آب وابسته به ائتلاف ملی شیعه را قبول کرده بود.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق تعداد وزارتخانه‌ها را از 22 به 16 کاهش داد و فهرست کابینه تکنوکرات را در 31 مارس سال گذشته به مجلس کشور ارائه کرد. انتظار می‌رفت که کابینه جدید پس از گرفتن رأی‌ اعتماد ظرف 10 روز تشکیل شود، ولی با وجود گذشت 10 روز رأی‌گیری انجام نگرفت. با این وجود عبادی اسامی کابینه جدیدی را که متشکل از اعضای احزاب سیاسی بود به مجلس ارائه کرده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات