۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۱۲۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مخاطب‌شناسی و برخورد شایسته با مردم لازمه کار تبلیغی روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: طلاب و روحانیان برای موفقیت در امر تبلیغ دین باید مخاطب‌شناسی، مهربانی و برخورد شایسته با مردم را به‌ عنوان اولویت و سه اصل اساسی مدنظر قرار دهند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در سلسله نشستهای «حوزه ولایی، حوزه انقلابی» که با حضور طلاب مدارس علمیه استان برگزار شد، به تشریح شاخصه‌های طلبه و روحانی مورد نظر انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و افزود: باید همه طلاب و روحانیان سعی کنند با تحصیل و تهذیب خود را به این شاخص نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه عصاره مکتب انبیا دو حرف و موضوع عبودیت و مبارزه با موانع است، تصریح کرد: بر این اساس باید دو محور عبودیت و مبارزه با موانع، یکی ایجاد مقتضی و دیگری رفع موانع را در برنامه طلبگی خود داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب به حوزه‌های علمیه در جمع نمایندگان طلاب در آغاز سال، تصریح کرد: رهبری فرمودند مواظب باشید؛ زیرا حوزه‌های علمیه باید انقلابی فکر کرده و انقلابی بمانند نه اینکه طلبه تنها درسش را بخواند و به دیگر مسائل کاری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما این است که درسهای حوزوی خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کنیم که به هر دو برسیم، نه از این و نه از آن کم کنیم، خطاب به طلاب، افزود: انقلابی و ولایی باشید، عالم بوده و مباحثه کنید، درسها را خوب خوانده و در کنار حفظ و فهم قرآن، ادبیات خود را هم قوی کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر مخاطب‌شناسی و مهربانی طلاب و روحانیان با مردم، ادامه داد: شاعر گفته «تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن/ به دمی یا درمی یا قدمی یا قلمی»، از این چهار مورد ما طلاب و روحانیان درم نداریم و همان‌گونه که رسول گرامی اسلام نیز فرموده ما نمی‌توانیم مردم را با دنیا نگاه داریم اما با اخلاق می‌توانیم.

وی با اشاره به حدیث نبوی «إنَّكُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِأَموالِكُم فَسَعوهُم بِأَخلاقِكُم»، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم مردم را با اموال و دارایی نگاه داریم پس باید با اخلاق نیک آنها را جذب کنیم، ما طلاب و روحانیان دم و نفس داریم، باید با این نفس مردم را در صحنه نگاه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید طلاب هم روایت اسلامی و هم شعر حفظ کنند، هم شعر و هم نثر خود را قوی کنند، گلستان سعدی و دیوان حافظ بخوانند تا بتوانند در جامعه به صورت قوی کار تبلیغی کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند شبها وقتی می‌خواستیم بخوابیم مادرمان برایمان حافظ می‌خواند، ادامه داد: اینکه رهبری در زمینهٔ شعر این‌قدر قوی هستند به دلیل آن است که لالایی مادرشان حافظ خواندن بوده و این بسیار اهمیت دارد، آیت‌الله حائری شیرازی هم می‌فرمود باید گلستان سعدی کتاب بالینی طلبه باشد؛ یعنی کنار بالشت طلبه باشد و طلبه آن را شبها بخواند تا به خواب رود./9314/202/ب2

ارسال نظرات