۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۴۵۲۲۳
آیت الله خاتمی:

حرکات افراطی شیعه لندنی برخلاف مشی اهل بیت است/ عمل به رهنمودهای رهبری تکلیف است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حرکات تند و افراطی شیعه لندن نشین بر خلاف مشی اهل بیت(ع) است، گفت: این جریان ضد انقلاب، با ترویج لعن و ناسزاگویی به فرهنگ اهل سنت، مدعی پیروی از اهل بیت(ع) هستند در حالی که بیشترین ضربه را به شیعه وارد می کنند.
آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، صبح امروز در ادامه سلسله نشستهای بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه جامعه با سبک زندگی دینی اسلامی خواهد شد، اظهار کرد: قانون اسلامی و حاکمان مسلمان، دو رکن اسلامیت یک نظام هستند اما آنچه جلوه شاخص یک جامعه اسلامی است، نحوه زندگی شهروندان آن جامعه است.

وی با بیان اینکه یک جامعه اسلامی در سایه سبک زندگی مردم آن جامعه می تواند الگو قرار گیرد، گفت: تنها با حکم یعنی قانون و حکومت یعنی حاکمان دینی نمی توان یک جامعه را به عنوان الگو معرفی کرد، بلکه این سبک زندگی مردم هر جامعه ای است که آنها را به عنوان الگو معرفی می کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه همه دستورات قرآن و رهنمودهای ائمه اطهار(ع) هم در راستای سبک زندگی اسلامی است، افزود: نمی شود که انسانی مسلمان یا شیعه باشد، اما سبک زندگی او در راستای اعتقاداتش نباشد؛ دغدغه سبک زندگی دینی باید د غدغه هویت همه افراد جامعه باشد و این یک اصل است.

وی یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه را در راستای سبک زندگی سیاسی عنوان کرد و گفت: در عرصه های سیاسی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید به دنبال سبک زندگی انقلابی باشیمو  اگر این شد، راه را درست رفته ایم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با انتقاد از اینکه متأسفانه تحلیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در جامعه به خوبی و فراگیر صورت نمی گیرد، تصریح کرد: نباید به رهبر معظم انقلاب تنها به عنوان یک سخنران، خطیب و نصیحت کننده نگاه کنیم و این بزرگترین جفا در حق ایشان است چراکه رهبری فقیه حاکم و رهنمودهایشان تکلیف و دستور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب شایسته تحلیلها است، خاطرنشان کرد: از صدا و سیما انتظار می رود بیشتر نسبت به این مسأله دغدغه داشته باشد و تنها به بازتاب سخنان ایشان اکتفا نکند چراکه مردم به تحلیل سخنان رهبری نیازمند هستند.

وی با اشاره به اینکه در برابر انقلاب اسلامی 3 موضع کلی وجود دارد، در تشریح هر کدام از این مواضع ابراز کرد: نخستین موضع در مورد انقلاب، موضع ضد انقلابی است؛ از همان روزهای نخستین شکل گیری انقلاب، برخیها ضد آن بودند و هستند که این افراد در همه قشرها وجود دارند و تعدادشان هم در اقلیت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضد انقلابیون در چند طیف قرار می گیرند، گفت: یک طیف اصلی ضد انقلابیون را کسانی تشکیل می دهند که با هویت انقلاب درگیرند و مشکلشان با اسلامیت نظام است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه این طیف حاکمیت اسلام را نمی خواهند، اظهار کرد: به یقین آمریکا و استکبار در این دسته و طیف قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه استکبار در طیف خارجی مخالفان اسلامیت نظام و جریان سکولار در دسته داخلی مخالفان قرار می گیرد، تصریح کرد: جریان داخلی سکولار دین را از سیاست جدا و در حاشیه می دانند و معتقد هستند کار دین سامان دادن دنیا نیست.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ریاست طلبان را جزء طیف دوم ضدانقلابیون برشمرد و گفت: این طیف تا زمانی که حاکمیت داشته باشند، مدافع نظام اند اما به محض اینکه به خواسته خود نرسند، مخالفت می کنند.

وی با اشاره به اینکه طیف سوم ضد انقلابیها را کج فهمها، ساده لوحان و بد فهمها تشکیل می دهند، اظهار کرد: این طیف همان افرادی هستند که رهبر معظم انقلاب از آنها تعبیر به تشیع لندنی کردند؛ این جریان ضد انقلاب، با ترویج لعن و ناسزاگویی به فرهنگ اهل سنت، مدعی پیروی از اهل بیت(ع) هستند در حالی که بیشترین ضربه را به شیعه وارد می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این جریان ضد انقلاب که دارای شبکه ماهواره ای نیز است، می خواهد فیلمی را درباره تاریخ صدر اسلام بسازد که بشدت تفرقه افکنانه است و علمای تشیع حمایت از این فیلم را نیز محکوم کرده اند، خاطرنشان کرد: این جریان به واسطه حمایت انگلیس که داعش را نیز مورد حمایت خود قرار داده است، به وسیله یک روحانی بی سواد که در کویت به همسر پیامبر اهانت کرد و سپس از سوی امیر کویت عفو خورد و به لندن پناهنده شد، میلیاردها دلار صرف ایجاد شبکه تفرقه افکنانه خود کرده است.

به گفته آیت الله خاتمی، این حرکات تند و افراطی شیعه لندن نشین بر خلاف مشی اهل بیت(ع) است و هدفی جز بد نام کردن چهره شیعه در جهان ندارد.

وی با اشاره به اینکه دسته چهارم ضد انقلابیون اهل فسق و فجور هستند، خاطرنشان کرد: از زمان طاغوت زمینه گناه به راحتی برای این گروه وجود داشته است اما از آنجایی که با شکل گیری این انقلاب، زمینه های علنی فسق و فجور برداشته شد، به مخالفت با نظام پرداختند و ضد اسلامیت نظام شدند.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه دومین موضع در مورد انقلاب، موضع بی تفاوتها است، بیان کرد: این افراد نه از انقلاب دفاع می کنند و نه در مقام ضدیت با نظام اسلامی هستند؛ منطق این گروه آن است که خود را درگیر زندگی می دانند که ضرر آنها به مراتب بیشتر از ضد انقلابها است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به این فرمایش امیر مؤمنان(ع) که فرمودند: کسی که با ما نباشد، علیه ما است، خاطرنشان کرد: در حادثه عاشورا، ساکتین همان کاری را کردند که جانیان کربلا انجام دادند و به یقین این دو گروه در یک دسته قرار می گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه بی تفاوتی نسبت به اصل نظام معنایی ندارد، افزود: بدون تردید زیر سؤال بردن اصل نظام به خاطر برخی مشکلات جزئی خیانت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سومین موضع در مورد انقلاب، طرفداران انقلاب هستند، گفت: این گروه در شکل گیری انقلاب و استمرار آن نقش مهمی را ایفا کرده و می کنند.

گفتنی است ادامه این بحث فردا صبح به صورت جامع از سوی آیت الله خاتمی توضیح داده خواهد شد.

شایان ذکر است، طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از پنجم مردادماه آغاز شده است و تا یکم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

این طرح که ابتکار حجت الاسلام والمسلمین نکونام و طرحی شناسنامه دار است، با حضور اندیشمندان دینی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی هر ساله در فصل تابستان برگزار می شود./201/9457/ب1

ارسال نظرات