۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۵۲۲۵
مصر اعلام کرد؛

موعظه‌ سیاسی در حج ممنوع است

وزارت اوقاف مصر دیروز، ۳۰ مرداد از تمام مبلغان و علمایی که امسال به همراه زائران بیت‌الله الحرام راهی سفر حج می‌شوند، خواست تا از هرگونه بحث یا اظهار نظر سیاسی خودداری کنند.
حجاج مصری

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر از مبلغان مصری حاضر در کاروان‌های حجاج خواست تا مأموریت دینی و فقهی خود را در مراسم حج انجام داده و شرایط لازم را فراهم کنند تا حاجیان، مراسم حج خود را انجام دهند و از هرگونه بحث و جدل خودداری کنند، چرا که حج، مراسمی دینی عبادی است نه یک اجتماع سیاسی.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه حاجیان به‌ویژه حجاج مصری نباید وارد اظهارنظرهای سیاسی در حج شوند بلکه شایسته است وقت خود را برای عبادت و طاعت اختصاص دهند.

به گفته یک مقام مسؤول در وزارت اوقاف مصر، شمار علمایی که کاروان‌های حجاج مصری‌ را همراهی می‌کنند، ۸۰ روحانی و مبلغ اسلامی است.

به گزارش ایرنا، وزیر برنامه‌ریزی و رییس هیات حج مصر ۱۴ مردادماه در سخنرانی خود در کمیسیون دینی مجلس نمایندگان مصر گفت: شمار روادید حج امسال بالغ بر ۶۲ هزار و ۵۱۱ عدد است که ۱۸ هزار و ۵۰۰ هزار از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند و حدود ۴۴ هزار روادید بین وزارتخانه‌های بیمه، گردشگری و هیات‌ها و دستگاه‌های مختلف توزیع خواهد شد.

گفتنی است، نخستین کاروان زائران مصری که از طریق قرعه‌کشی نام‌نویسی شده‌اند، امروز، ۳۱ مرداد راهی سرزمین وحی می‌شوند./847/ب102/د

ارسال نظرات