۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۲۶۶
آیت الله نمازی:

مرجعیت شیعه در طول تاریخ درخشیده است

نماينده ولي فقيه در كاشان، بر تقويت تقوا و طهارت نفس در حوزه هاي علميه كشور تأكيدكرد و يادآورشد: تدريس فرمول هاي ادبيات، صرف و نحو، معاني، منطق وكلام همه مقدمه است اما ذي المقدمه تقوا، طهارت نفس است.
آيت الله عبدالني نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در آيين افتتاحيه سال تحصيلي جديد حوزه علميه كاشان، در مصلای بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تبريك آغاز سال جديد حوزه علميه، گفت: حضور شما در اردوگاه ياران امام زمان(عج) و محل نماز جمعه كاشان، داراي اين پيام است كه ما سربازان و شاگردان امام عصر(عج) اولين روز تحصيل خود را در حوزه با حضور در ميعادگان ياران تو آغاز مي كنيم.

آيت الله نمازي درس خواندن در حوزه را سخت و دشوار و خواند و اظهارداشت: طلاب جوان براي تحصيل در حوزه بايد از امام زمان(عج) استمداد و ياري بخواهند چرا كه براي عبور از مسير علم ، نيازمند به تقوا و طهارت، تزكيه و مبارزه با نفس و جهاد اكبرهستند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با يادآوري اين نكته كه اساتيد حوزه در قديم، اعتقاد داشتند عالم شدن چه آسان و آدم شدن چه مشكل است، اضافه كرد: امروز بايد اين مطلب را اينگونه تفسيركرد كه عالم شدن چه مشكل، آدم شدن محال است.

آيت الله با تأكيد بر دو اصل تفقه و تقوا در نزد طلاب جوان حوزه گفت: اين دو عنصر بايد به هم گره بخورد تا انسان جايگاهي را در نظام ياران امام زمان(عج) را پيدا كند.

وي مسأله معرفت شناسي، توحيد شناسي، ولايت شناسي، امام شناسي و معاد شناسي را درحوزه علميه ضعيف و كمرنگ خواند و خاطرنشان كرد: طلاب حوزه علميه در كنار مسلح شدن به فقاهت به سلاح تقوا و طهارت نفس نيز مسلح شوند.

نماينده ولي فقيه در كاشان بر تقويت تقوا و طهارت نفس در حوزه هاي علميه كشور تأكيدكرد و يادآور شد: تدريس فرمولهاي ادبيات، صرف و نحو، معاني، منطق وكلام همه مقدمه است اما ذي المقدمه تقوا، طهارت نفس است.

آيت الله نمازي ادامه داد: داشتن طهارت نفس سبب شده تا هيچ كس نتواند يك عالم شيعه را دور بزند و او را فريب دهد، چرا كه عالم شيعه تنها عاشق خدا و عارف به خدا است  و به هيچ چيز به غير از رضايت خالق فكر نمي كند.

به گفته وي، خدا همه وجود عالم شيعه را فرا گرفته است و تمام سلولهاي بدن عالم شيعه مملو و سرشاراز معرفت الله است و زماني كه ذكر خدا را مي‌گويد همه وجودش به لرزه در مي آيد از اين رو، اين روحيه بايد در حوزه هاي علميه تقويت شود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه ابراز داشت: بزرگاني كه به مقاماتي رسيده اند به اين علت است كه در محضر عالمان عامل شاگردي كردند و زانو زدند و تنها با خواندن الفاظ و اصطلاحات علمي انسان نمي تواند به آن عالم به معناي واقعي برسد.

آيت الله نمازي يادآور شد: عليرغم مبارزه دشمنان براي خنثي سازي جايگاه امامت و مرجعيت اسلام در طول 15 قرن نتوانستند جايگاه  امامت و رهبري و مرجعيت در شيعه را مخدوش كنند و راز و رمز آن نيز در اين است كه امامت و مرجعيت شيعه ابزاري دارد كه هيچ كسي نمي تواند آن را تهديد و تكذيب كند.

آيت الله نمازي اضافه كرد: مرجعيت شيعه در طول تاريخ درخشيده است و امروز مرجعيت شيعه درجهان سخن و پيام دارد، از اين رو سال گذشته رهبر معظم انقلاب دو پيام براي جوانان آمريكا و اروپا صادركرد كه بيانگر ابتكار عمل مرجعيت شيعه و ولايت فقيه در جهان است.

آيت الله نمازي همچنين بر آگاهي به مسائل زمان و جهان اسلام در مدارس علميه تأكيد كرد و گفت: پيشنهاد مي كنم در مدارس بخشي را با عنوان هاي مديريت رسانه، اطلاع رساني و يا خبر رساني تأسيس تا هر روز آخرين اطلاعات و حوادث و وقايع داخل كشور و جهان اسلام به صورت مختصر در تابلو اعلانات نصب تا طلاب با شرايط جهان اسلام آگاه باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين اظهار اميدواري كرد، سال جديد تحصيلي با هدايت رهبر معظم انقلاب، مراجع تقليد، شوراي عالي حوزه علميه و جامعه مدرسين و اهتمام آیت الله اعرافي مدير حوزه هاي علميه كشور گامهاي بلندي در جهت تعالي و تكامل حوزه هاي علميه برداشته شود.

لازم به ذکر است، آيين آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه شهرستان کاشان صبح امروز با اجتماع بزرگ علما، مدرسان و طلاب مدارس علميه منطقه کاشان و با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان، آیت الله عليرضا اعرافي مديرحوزه هاي علميه كشور و حجت الاسلام والمسملنی فرحاني معاون آموزش حوزه هاي علميه كشور در مصلاي بزرگ بقيه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات