۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۴۱۰
نماینده پارلمان عراق:

ایران و مرجعیت مانع سقوط عراق شدند

عضو کمیسیون سیاست خارجی پارلمان عراق با ستایش از نقش آفرینی ایران در منطقه گفت: اگر ایران و فتوای مرجعیت و نیروهای بسیج مردمی نبودند، عراق به دست تروریسم سقوط می کرد.
عباس البیاتی نماینده پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس البیاتی نماینده پارلمان عراق به سایت خبری العهد لبنان گفت: روابط مثبت با ایران، امنیت منطقه را تقویت می‌کند.

وی از ایران به خاطر حمایت‌ از عراق در مبارزه با تروریسم تشکر کرد و اظهار داشت: ایران محوری راهبردی در معادلات منطقه است.

البیاتی همچنین از  برخی گفته ها در عراق درخصوص استقبال از حضور نیروهای بیگانه از جمله ترکیه در خاک این کشور و در عین حال نپذیرفتن نیروهای بسیج مردمی ابراز تاسف کرد.

به گزارش العالم، وی تاکید کرد: عراق توانمندی بالای خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش را به نمایندگی از جهان ثابت کرده است.

البیاتی با درخواست برای ادامۀ کمک به عراق اظهار داشت: ایران اولین کشوری بود که به درخواست عراق برای کمک به  مبارزه با گروه ترویستی داعش پاسخ مثبت داد.

وی تاکید کرد که بسیج مردمی یک نیروی ملی و رسمی در عراق است و سعی خواهیم کرد که قانونی برای حمایت از جانفشانی‌ این نیروها و  احقاق حقوق آنها به تصویب برسانیم./980/ب102/د

ارسال نظرات