۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۵۴۱۲
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور مطرح کرد:

ضرورت تقویت رشته های پرکاربرد تخصصی با هدف حراست از مرزهای اندیشه دینی

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور گفت: سیاست های محتوایی حوزه های علمیه در راستای تقویت رشته های پرکاربرد تخصصی برای حراست از مرزهای اندیشه نورانی دین مبین اسلام است.
معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، اظهار داشت: اندیشه نورانی شیعه را دو انقلاب نورانی امام حسین(ع) و انقلاب علمی صادقین درست کرده است.

وی با بیان این که شیعه مکتب بالنده انسان ساز است، افزود: انقلاب علمی امام صادق(ع) سبب شد تا دانشگاهی با چندین هراز دانشجو در رشته های مختلف به وجود آید که این امام همام در مسیر ترویج اسلام ناب گام برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه داد: اهل بیت معصومین(ع) کار بزرگی کردند و شیعه اسلام را نجات داده است و هجرت امام علی(ع) به عراق به سبب ایجاد تمدن شیعی و هجرت امام رضا(ع) به ایران در راستای انتقال علوم اهل بیت معصومین(ع) بوده است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: حوزه های علمیه در هر دو کارکرد اصل این حرکت را تداوم داده و منابر حسینی ما در تبلیغ و انتقال پیام ها و طراحی ساز و کار اجتماعی در تولید دانش علمی باروری انقلاب امام صادق(ع) از جمله کارهای حوزه های علمیه بوده است.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه با حفظ حدیث میراث را نگه داشته و بعد مجتهدان اجتهاد کردند و نقش زمان و مکان در اجتهاد نیز نقش خود را نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: مراکز کارهای بسیاری صورت دادند و توانستند در دوره ولایت به مقام زعامت بپردازند که امری ارزشمند و گرانقدر است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: بالاترین کارکرد با حداقل امکانات از سوی حوزه های علمیه و علما صورت گرفته است که به آن افتخار بسیاری می کنیم.

وی اظهار داشت: تقوا، توکل، تمسک به کتاب و سنت از سرمایه های حوزه های علمیه بوده و امروز نیز توقع از حوزه های علمیه برای ادامه این مسیر است تا تلاش لازم را صورت دهد که تکلیف سنگینی بر دوش ما است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه داد: ضرورت دارد قدر نعمت های بزرگ خود را بدانیم که از مقام ارزشمند و والایی برخوردار هستند و کاری صورت دهیم تا زمینه تحقق نظر حضرت آیت الله جوادی آملی فراهم شود.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: سیاست های محتوایی حوزه های علمیه در راستای تقویت رشته های پرکاربرد تخصصی برای حراست از مرزهای اندیشه نورانی دین مبین اسلام است.

وی افزود: آمل دارد خدمت بزرگی صورت می دهد که سرمایه ارزنده و گرانقدری به این بلد طیب انجام شده است و باید بهره گیری شایسته ای از آن صورت گیرد.

گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با پیام های حضرت آیت الله جوادی آملی و آیت الله اعرافی برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات