۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۴۱۶
امام جمعه بجنورد:

مسجد سنگر بصیرت‌سازی و سکوی پرش به‌ سوی معنویت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مساجد سنگر بصیرت‌سازی و سکوی پرش به‌ سوی معنویت و ملکوت است، گفت: باید ارکان چهارگانه مساجد به‌ صورت هماهنگ فعالیت کرده و امام جماعت به‌ عنوان فرمانده این سنگر نقش‌آفرینی کند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با فعالان فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع فعالان فرهنگی استان، با گرامیداشت هفته جهانی مساجد، اظهار کرد: مساجد مهد مهر خداوند و محل صفا، صمیمیت و پیوند بین دلهای مسلمانان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضور در مساجد سبب نزدیکی دلها و فکرها، پررنگ‌تر شدن عبودیت خداوند و توجه بیشتر به آموزه‌های اسلامی می‌شود، اضافه کرد: این اماکن مقدس با تقویت شاخصه‌های دینی در جامعه اسلامی سبب تعامل و رابطه بهتر و محکم‌تر امت اسلام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی نیز هست، با بیان اینکه حیات طیبه و زندگی پاک درگرو فعال بودن مساجد در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای زمینه‌سازی شود که همه اقشار اعم از پیر و جوان و زن و مرد در مساجد حضور داشته باشند نه آنکه همیشه تنها شمار مشخص و مخصوصی به مسجد رفت و آمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه مساجد سنگر و سکوی پرش به‌ سوی ملکوت و معنویت هستند، ادامه داد: باید ارکان چهارگانه مساجد شامل هیأت امنا، بسیج، امام جماعت و کانونهای فرهنگی و هنری با یکدیگر هماهنگ و همراه باشند و امام جماعت نیز فرمانده این سنگر مقدس باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فعالیت هماهنگ این ارکان چهارگانه مساجد نقش زیادی در فرهنگ عمومی جامعه و تحول‌آفرینی دارد، افزود: نباید به‌گونه‌ای باشد که هر کدام از فعالان و متولیان مساجد برای خود فعالیت جداگانه‌ای داشته و با سایر ارکان هماهنگ و متحد نباشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضور در مساجد و ارتباط با این اماکن مقدس از آسیبهای اجتماعی پیشگیری می‌کند، اظهار داشت: در حالی که دشمن در قالب جنگ نرم و با استفاده از ابزارها و روشهای مختلف تلاش می‌کند تا رغبت جوانان ما به مساجد را کم کند، باید فعالان و متولیان مساجد با عملکرد خود نسلهای جدید را جذب کنند.

وی افزود: در روایات اسلامی تأکید شده که هنگام رفتن به مسجد زینتهای خود را نیز به همراه ببرید و در حالی که فرزندان ما زینتهای ما هستند باید آنها را هم همراه خود به مساجد و مصلاهای نماز جمعه ببریم تا از سن کودکی اهل مسجد و نماز شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر اساس حدیث در زمان حرکت از منزل به‌سوی مسجد به ازای برداشتن هر گام، 10 گناه ما پاک شده و 10 حسنه برای ما نوشته می‌شود؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه خود در مساجد حضور می‌یابیم، فرزندان خود را هم مسجدی تربیت کنیم.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 935 هزار نفری، 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده و هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد.

بیست و یکم اوت برابر با سی و یکم مردادماه، سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیستها، بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به‌عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده و همه‌ساله در این ایام برنامه‌هایی برای تکریم، تجلیل، اعزاز و اکرام مساجد در کشور اجرا می‌شود.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران از سی‌ام مرداد تا پنجم شهریورماه به‌عنوان هفته تکریم و تجلیل مساجد نام‌گذاری شده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات