۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۵۴۷۶

انتشار راهنمای غذاهای حلال در نیوزلند

اداره توریسم نیوزیلند با هدف جذب گردشگران مسلمان به این کشور اقدام به انتشار راهنمای غذاهای حلال در این کشور کرده است.
برچسب حلال

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جاکارتا پست، اداره توریسم نیوزیلند راهنمای یافتن غذای حلال در این کشور را منتشر کرد تا به این وسیله گردشگران مسلمان را به بازدید از این کشور ترغیب کند. 

این راهنما به وسیله فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند و انجمن مسلمانان Kiwi تهیه شده و اطلاعاتی کلی در مورد نیوزیلند، کلیه رستوران های دارای مجوز که غذای حلال ارائه می دهند، رستوران های ارائه دهنده غذای حلال که مالک آنان مسلمان است و مکان هایی که غذای مخصوص گیاهخواران ارائه می شود در آن وجود دارد. 

این لیست به بخش هایی مانند نانوائی، فست فودها، گوشت فروشی ها، خواروبار فروشی و رستوران ها تقسیم شده است.  

استیون دیکسون، یکی از مقامات اداره توریسم نیوزیلند در این ارتباط گفت: هدف از انتشار این راهنما آن است که تجربه ای به یادماندنی برای گردشگران مسلمانی که به نیوزیلند می آیند خلق کند.

حاضم عرافه، یکی از فعالان مسلمان نیوزیلندی نیز در این ارتباط می گوید: راهنمای غذاهای حلال به گردشگران مسلمان اطمینان خاطر می بخشد.

نیوزیلند کشوری است که در حوزه جنوب غربی اقیانوس آرام و در جنوب شرقی استرالیا واقع شده است. این کشور شامل دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک است و پایتخت آن شهر ولینگتن است.

دین اکثریت مردم نیوزیلند مسیحت است اما پیروی از تمام ادیان و مذاهب در این کشور آزاد است. مسلمانان نیوزیلند حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها اهل تسنن هستند.

بیشتر مسلمانان نیوزیلند در شهر اوکلند زندگی می‌کنند؛ این شهر بزرگترین کانون مسلمانان این کشور به شمار می‌رود./990/ب903/د

ارسال نظرات