۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۵۰۲
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش مسجد در پاسخگویی به شبهات جوانان مورد غفلت قرار گرفته است

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز شبهات جوانان در تمام ابعاد وجود دارد که باید در مساجد و کانونها پاسخ داده شود اما متأسفانه هنوز به این جایگاه نرسیده ایم و ابن بزرگترین عیب است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جمع فعالان و برترینهای مساجد این استان، با تأکید بر اینکه مسجد بر گردن همه مسلمانان حق دارد، اظهار کرد: امیداورم با حضور در این جلسات بتوانیم حق مساجد را ادا کنیم تا مساجد حیات واقعی خود را بیابند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اينكه مساجد شأن و جایگاه والايی دارند که باید قدر آنها را دانست، تصریح کرد: اگر شأن مسجد تنها همین باشد که بیت ‌الله یعنی خانه خدا گفته شود، کافی است که بندگان خدا همه همّ و غمّشان آن باشد که در مسجد باشند.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينكه مسجد در قرآن مورد توجه جدی قرار گرفته است، ادامه داد: برای نقش مسجد، وظیفه نمازگزاران و رعایت شؤونات مختلف مسجد روایتهای جدی و زیادی داریم که می طلبد مورد توجه جدی عموم مردم قرار گیرد و در این میان نقش متولیان فرهنگی و به ویژه روحانیت بسیار پررنگ است.

وی با تأکید بر اينكه مبادا خانه و فرزند بر خانه خدا مقدم شود که این جفاست و عبد خدا اینگونه نیست، عنوان کرد: از دیرباز دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه مسجد در جامعه بوده اند و همه تلاش خود را برای جدایی مردم از مسجد به کار گرفته اند و به راههای مختلف دنبال این هدف هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بيان اينكه شیطان نیز بهانه‌هایی می ‌تراشد تا ما را از نعمتها و فضائل مسجد دور کند، تصریح کرد: شیطان وسوسه‌اش تمام وقت است، پس ما هم باید مراقبتمان تمام وقت باشد تا اسیر فریبهای وی نشویم.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اظهار كرد: در جامعه‌ای که مسجد محور ارتباطات بندگان با خدا باشد و شبهات را برطرف کند، شیطان به دنبال وسوسه و دور کردن مردم از این مکان مقدس است که باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ساخت مسجد ضرار را نشانه ناتوانی دشمن در مقابله با مسجد خواند و افزود: باید آنقدر مساجدمان را فعال و کارا کنیم که دشمن نتواند جز با مسجد به مقابله با مسجد بپردازد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه‌ مساجد در کشور و استان حقش آنگونه که باید ادا نمی‌شود، گفت: امروز شبهات جوانان در تمام ابعاد وجود دارد که باید در مساجد و کانونها پاسخ داده شود اما متأسفانه هنوز به این جایگاه نرسیده ایم و ابن بزرگترین عیب است.

وی با تأکید بر اینکه همه دعواهای امروز ما با دشمن بر سر عترت است، ابراز کرد: باید مردم را فارغ از جناح بازیها و سیاست بازیها به مسجد دعوت کنیم تا توانسته باشیم دین خود را ادا کرده باشیم./202/9457/ب1

ارسال نظرات