۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۴۵۵۳۳
یکی از علمای مصر:

الازهر حافظ اصلی مذاهب اهل سنت است

یکی از علمای الازهر خاطرنشان کرد که الازهر با توجه به اندیشه و سیاستی که دارد، حافظ اصلی مذاهب چهارگانه اهل سنت در جهان به شمار می آید.
دانشگاه الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، اشرف سعد الازهری، از علمای الازهر مصر، امروز در همایشی که با موضوع افزایش مهارت‎های تبلیغی با حضور شخصیت‎های مختلف دینی در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد، الازهر را مرکزی برای حمایت از اهل تسنن خواند و تصریح کرد: الازهر مصر مذهب اهل سنت واقعی را در برابر هجمه و طوفان بی امان جریان‎های تکفیری و افراطی معاصر که ادعای تشکیل دولت اسلامی را دارند، حفظ کرده است.

وی افزود: التزام به عقاید، فقه و مذاهب اربعه و تصوف، سه ویژگی بارز و مهم دانشگاه الازهر مصر است. علمای این دانشگاه در میان عقل و نقل سخن می‎گویند به همین علت در میان سایر علمای مسلمان در کشورهای مختلف داری اعتبار و جایگاه خاصی هستند.

الازهری تصریح کرد: باوجود اختلافات بین پیروان مذاهب چهارگانه اهل تسنن، احترام و روابط خوبی به علت تمسک به قرآن و سنت نبی اکرم(ص) در میان آنان وجود دارد.

وی در ادامه به بررسی تاریخ پیدایش جریان‎های افراطی و تکفیری پراخت و خاطرنشان کرد: جریان افراطی و تکفیری پس از پایان استعمار کشورهای غربی و سقوط دولت عثمانی در جهان پدید آمد. آن‎ها هنوز منطق دشنام و استعمار را گذشتگان به ارث برده‎اند و فراموش کرده‎اند که حق پیروز و باطل همیشه نابود خواهد شد.

این عالم الازهر بیان داشت: جریان‎های تکفیری با دورغ پراکنی چهره حقیقی اسلام را مخدوش کرده‎اند و افکار سیاسی خود را در پوشش مذهبی ارائه ساختند./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

 

ارسال نظرات