۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۴۵۵۳۴
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

آزادگان در زمره بهترین یاران انقلاب هستند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آزادگان با صبر و ایثار و استقامت خود در برابر دشمن، عزت و صلابت نظام را حفظ کردند، آنان در زمره بهترین یاران انقلاب و باعث افتخار ملت انقلابی ایران هستند.
حجت الاسلام امیر ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امیر ارزانی امشب در مراسم گرامیداشت آزادگان شهرستان شهرضا که در سالن سرو مجموعه شهید مدرس این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: شهرضا، شهر علما، حکما و فلاسفه و مفسران بزرگ قرآن کریم است که نام و آوازه هر یک از آنها در عالم علم و دیانت مشهور و معروف است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی نخستین گروه از آزادگان، اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز کشور مرهون تلاش و مجاهدت رزمندگان و ایثارگرانی است که در سخت ترین شرایط و در زمانی که دشمن تا دندان مسلح به طمع دست اندازی بر خاک کشور و مال و ناموس مردم به مرزهای ما حمله کرده بود، در برابر آن ایستادگی کردند و عزت و شرف و استقلال کشور را حفظ کردند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: جانبازان، آزادگان، شهدا و همه ایثارگرانی که در آن روزهای به یاد ماندنی فرمان امام راحل(ره) را لبیک گفتند و با حضور پرشور خود در جبهه‌ها مانع از پیشروی آن به خاک کشور اسلامی ایران شدند، حق بزرگی بر عهده همه ما و نسلهای بعد دارند.

حجت الاسلام ارزانی گفت: آزادگان و ایثارگران و رزمندگانی که امروز یاد و خاطره رشادتهای آنان برای ما باقی مانده است، اسوه‌های ایمان و عقیده و سنبل های استقامت و پایمردی و صبر هستند؛ تمامی ارزشهای والای انقلاب نظیر اخلاق اسلامی و استقامت در راه حفظ ارزشهای نظام، در وجود این افراد دیده می‌شد؛ آنان با یک ندای رهبر کبیر انقلاب برای حراست از تمامی ارزشهایی که همه مردم در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی برای آن تلاش کرده بودند در صحنه حاضر شدند و به جهانیان ثابت کردند که ملت ایران مردمی ولایتمدار و دیندار هستند.

وی تأکید کرد: نسل جوان امروز جامعه باید از اخلاق، رفتار و اعتقادات رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس الگو بگیرد، ما در آن دوران شاهد حضور افرادی بودیم که هر یک از آنان به تنهایی مصداق بارز تجلی آیات رحمانی خداوند و عمل به روایات اهل بیت(ع) بودند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ممکن است بیان خاطرات آزادگان در زمانی که امنیت و آرامش بر کشور حاکم است آسان باشد اما وقتی که تصاویر و فیلمهای به جا مانده از آن دوران را مشاهده می‌کنیم و به شرایطی که آزادگان در آن قرار داشتند فکر می‌کنیم، می‌بینیم که تحمل سالیان دراز دوری از خانه و خویشاوندان و محبوس ماندن در فضایی محدود، بسیار سخت و طاقت فرسا است.

حجت الاسلام ارزانی استقامت و پایداری را مهمترین ویژگی آزادگان برشمرد و با اشاره به آیه«فَصبِر کَما صَبَرَ اُولوُ العَزمِ مِنَ الرُّسُلِ وَ لَا تَستَعجِل لَهُم کَأَنَّهُم یَوُمَ یَروُنَ مَا یوُعَدونَ مَا یوُعَدونَ لَم یَلبَثوُا اِلَّا سَاعَةَ مِنَ اَلنَّهارٍ بَلَاغٌ فَهَل یُهلَکُ اِلَّا اَلقُومُ الفَاسِقوُن» اظهار کرد: صبر پیامبرگونه آزادگان عزت و صلابت کشور، نظام و دین را در برابر دشمنان حفظ کرد؛ این افراد در برابر شکنجه‌ها و فشارهای روحی و جسمی دشمن دست از ایمان و عقیده خود بر نداشته و همچنان روحیه انقلابی خود را حفظ کردند.

وی با اشاره به آیه «یَا اَیُّهَا اَلَّذینَ آمَنوُا اِستَعینوُا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ اِنَّ اللهَ مَعَ الصّابِرین»، گفت: صبر یکی از بهترین هدایای الهی است که به آزادگان به عنوان بندگان خاص خداوند به طور ویژه عطا شده بود؛ یاری خداوند باعث شد تا این افراد در غربت و در زمان دوری از وطن همچنان روحیه خود را حفظ و در برابر دشمن ایستادگی کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: دوران سخت اسارت به عنوان ذخیره‌ای برای آزادگان در کارنامه اعمال آنان ثبت خواهد شد، آزادگان در زمره بهترین یاران و فرزندان انقلاب و برترین افراد برای دفاع از نظام بوده و مورد وثوق نظام هستند؛ این افراد با ایثار و از خودگذشتگی که کردند، بزرگترین حماسه تاریخ را ثبت کردند.

حجت الاسلام ارزانی اضافه کرد: یکی از مهمترین رسالتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشر فرهنگ ایثار و شهادت و مبانی انقلاب اسلامی در جهان است؛ همه افراد باید با رشادتها و ایثارگریهای افرادی که برای حفظ دین و انقلاب، از همه چیز خود چشم پوشی کرده و در برابر دشمن قرار گرفتند، آشنا شوند.

وی ادامه داد: ایثارگران وظیقه خود را انجام دادند، آنان با تمام وجود برای حفظ نظام استقامت کردند، جامعه نیز باید به وظیفه خود در برابر ایثارگران عمل کند؛ نهادهای فرهنگی وظیفه دارند با تمام توان خدمات این افراد را به جامعه معرفی کنند؛ ایثارگرانی که خاطراتی از دوران دفاع مقدس در ذهن دارند نیز باید خاطرات خود را در قالب فرهنگ مکتوب ثبت و با نگارش کتابهای خاطرات، نسلهای امروز و آینده جامعه را از کار بزرگی که کردند، باخبر کنند./868/202/ب2

ارسال نظرات