۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۴۵۶۵۶
آیت الله مجتهد شبستری:

مسؤولان از شهیدان رجایی و باهنر درس تعهد و ساده زیستی بگیرند

امام جمعه تبریز گفت: مسؤولان مانند شهیدان رجایی و باهنر کم حرف و اهل عمل باشند و تعهد و ولایت مداری را پیشه خود قرار دهند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در نشست سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دومین شهید محراب، گفت: الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر مورد توجه مسؤولان باشد.

وی با اشاره به ویژگیهای شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر، افزود: شعار کمتر و کار بیشتر و ساده زیستی از امتیازات این دو بزرگوار است، گفت: با اشرافی گری عدالت اجتماعی برقرار نمی شود، شهیدان رجایی و باهنر از اشرافی گری منزه و مبرا بودند و باید از آنها درس ساده زیستی بگیریم.

امام جمعه تبریز ویژگی برجسته شهیدان رجایی و باهنر را ولایتمداری دانست و گفت: آنها در سخن و عمل خود را مقلد امام می دانستند، این دو بزرگوار با ولایت هیچ گونه زاویه‌ای نداشتند، این دو شهید بزرگوار ولایتمدار بودند و تبعیت محض از ولایت داشتند.

وی فقدان این عزیزان را برای جامعه دردناک و سخت دانست و تصریح کرد: این دو بزرگوار همان گونه که در زمان حیات و مبارزات انقلابی سبب برکات بودند، شهادت آن ها نیز عامل عزت اسلام شد، بزرگداشت هشتم شهریور و تجلیل از مقام شامخ شهدای دولت و شهید رجایی و باهنر و بیان فضائل آنها لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مدنی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آیت الله مدنی(ره) مرد غیرت دینی بود که از مکتب قرآن و ولایت فقیه حراست کرد و شیر بیشه شجاعت بود و در دورانی هم که در نجف ساکن بود در مقابل رژیم سابق عراق برای همراهی با آیت الله حکیم کفن پوشید

وی وجود امثال این شهیدان را سبب تقویت بنیه آموزشی کشور دانست و افزود: وجود کسانی مانند شهیدان رجایی و باهنر در وزارت آموزش و پرورش سبب احیای نسل جوان و دین اسلامی می شد و قطعا شاهد چنین وضعیتی نبودیم، باید مسؤولان از این بزرگواران درس بگیرند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه مسؤولان رده های بالای کشور خصلت های این عزیزان چون ولایتمداری، اخلاص و تعهد را از این شهیدان درس بگیرند، بیان داشت: لازم است جوانان بدانند که شهادت این شهدا عامل تقویت و عزت نظام شد و بدانند که این انقلاب به آسانی پیروز و حفظ نشده است./854/202/ب2

ارسال نظرات