۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۶۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهادت مسلمانان در سرزمین منا مصیبت بزرگی را به جوامع اسلامی وارد کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهادت مسلمانان در خانه‌ امن الهی و در صحن مسجدالحرام و همچنین شهادت حجاج در سرزمین منا در سال گذشته دو مصیبت بزرگ برای جامعه‌ اسلام بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار کارگزاران حج استان، با اشاره به نزدیک شدن ایام حج، اظهار داشت: شهادت مسلمانان در خانه‌ امن الهی و در صحن مسجدالحرام و همچنین شهادت حجاج در سرزمین منا در سال گذشته دو مصیبت بزرگ برای جامعه‌ اسلام بود.

وی گفت: مصیبت بزرگتر از حادثه صحن مسجدالحرام و منا سوءاستفاده برخی از کشورهای جهان اسلام از نا آگاهی مردم است به طوری که به صورت علنی دست در دست کفار دادند و با همکاری آنها سبب کشتار عظیم در جامعه‌ مسلمانان شدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به کشتار عظیم مسلمانان، ادامه داد: در صورتی که اسلام حتی برای سیلی‌زدن هم دیه تعیین کرده است اما آنها بدون توجه به اسلام دست به جنایت‌های بزرگ و وحشیانه در سکوت کامل جوامع غربی می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به سخن مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه تروریست‌های تکفیری دشمنان اصلی ما نیستند و دشمنان واقعی ما طراحان این جنگ‌ها هستند، اذعان داشت: در جامعه‌ امروز باید از وحدت بین مردم که به برکت اسلام و اطاعت از ولایت است به نحو مطلوب استفاده کنیم و سبب آگاهی مردم از دشمنان واقعیشان شویم.

نخستین سالگرد شهدای منا در روز عرفه برگزار می‌شود

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی بعد از استان‌های یزد و قم بیشترین زائر را به عتبات عالیات و حج اعزام کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر 32 دفتر خدمات زیارتی در شهرستان‌های استان برای رفاه حال زائران دایر است.

اباالفضل نوفرستی گفت: در پیاده‌روی اربعین سال گذشته حدود 12 هزار نفر زائر از خراسان جنوبی شرکت کردند که با توجه به راه‌اندازی سامانه سماح پیش‌بینی می‌شود حدود 20 هزار نفر در پیاده‌روی اربعین امسال از خراسان جنوبی شرکت کنند.

وی با اشاره به تعلیق عمره مفرده، اذعان داشت: این موضوع سبب افزایش سفر به عتبات عالیات در استان شده است با وجود اینکه استان ما دورترین فاصله زمینی کشور را به عتبات دارد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نخستین سالگرد شهدای منا در روز عرفه در سراسر کشور به صورت یکپارچه برگزار می‌شود./102/927/ب1

ارسال نظرات