۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۷۲۸
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

افتتاحیه نهمین دوره «همایش اندیشه های آسمانی» در مشهد برگزار شد

مراسم افتتاحیه نهمین دوره «همایش اندیشه های آسمانی» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، در مشهد برگزار شد.
اندیشه های آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه نهمین دوره «همایش اندیشه های آسمانی» عصر سه شنبه دوم شهریور با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور و جمعی از فعالان فرهنگی مساجد کشور در محل دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزارشد.

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد در این مراسم با تأکید بر مردمی بودن مساجد گفت: مسجد باید از سوی مردم ساخته و اداره شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مساجد اظهار کرد: امروز مساجد به عنوان حصار هستند و این مطالبه گری از برنامه های کانون های مساجد است.

جعفری با بیان این که خداوند به ما توفیق داده است که میزبان 2 هزار و 500 نفر هستیم، افزود: همایش اندیشه های آسمانی تا بیستم شهریور ادامه دارد و برنامه های متعددی برای این دوره ها پیش بینی شده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در این دوره مباحث گفتمان‌سازی، اقتصاد مقاومتی، خانواده، احیای تمدن نوین و کارآفرینی، فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر در قالب کارگاه، همایش، جلسات هم‌اندیشی و تبادل تجربیات مطرح می شوند.

جعفری بیان کرد: برای برگزاری نهمین دوره «اندیشه‌های آسمانی»، جهت پشتیبانی علمی و محتوایی، عقبه فکری‌ای متشکل از هیأت علمی، آموزشی و پژوهشی شکل گرفت که نتیجه آن آماده شدن چهار جلد کتاب به نام‌های «درآمدی بر مدیریت جهادی و انقلابی بودن»، «درآمدی بر تشکیلات در بستر مسجد»، «درآمدی بر مسجد تراز اسلامی» و «درآمدی بر نظام زن و خانواده»، که در اختیار مدیران حاضر در این دوره قرار خواهد گرفت.

وی حضور۳۰ مربی و وجود سه هزار عنوان کتاب در نمایشگاه جانبی نهمین دوره «اندیشه‌های آسمانی» را از دیگر ویژگی‌های این دوره عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از ابتکارات نهمین دوره «اندیشه‌های آسمانی» ارائه دفترچه تقریرنویسی به شرکت کنندگان حاضر در این دوره است که برداشت‌های خود از موضوعات ارائه شده در کلاس‌ها را، در آن ثبت خواهند کرد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان پیامبر(ص) به حضرت علی (ع) گفت: ای علی، اگر یک نفر به دست تو هدایت شود ارزش این کارتو فراتر از آن چیزی است که خورشید می تابد و هدایت یک نفر دارای اهمیت است و این کار بر دوش شما فعالان مساجد است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این که برای این کار شما باید قدر خودتان را بدانید، تصریح کرد: شما باید با همین نگاه بر تلاش خودتان بیفزایید.

وی افزود: زائر امام رضا(ع) عزیز است و دارای احترام است و زیارت بزرگترین کار فرهنگی است و زیارت می تواند در انسان تحول ایجاد کند و باید با معرفت انجام شود.  

جعفری ادامه داد: معرفت بدان معنا است که در ابتدا فرد باید جهان بینی خودش را اصلاح کند و باید بدانید که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مثل ما افراد معمولی نیستند./202/934/ب1

ارسال نظرات