۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۴۵۸۷۵
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

دولت نتوانست به وعده هایش عمل کند/ تاثیر برخی موضع گیری ها در ناهنجاری های فرهنگی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که توجه بیش از حد دولت به مذاکرات سبب غفلت از اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون شد، گفت: در حال حاضر شاهد مشکلاتی هستیم و می بینیم با وجود وعده هایی که دولت داده بود نتوانسته به آنها وفا کند که نقطه ضعفی جدی به شمار می رود.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارزیابی و بررسی عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: دولت در این مدت با وجود این که قول داده بود مشکلات معیشتی مردم را حل کند به دلیل این که به رهنمود حکیمانه رهبر معظم انقلاب که تأکید بر نگاه به درون و اقتصادی مقاومتی داشتند اهمام ویژه نکردند موفق نبوده است.

وی افزود: دولت جز در چند ماه اخیر که زیاد از اقتصاد مقاومتی یاد کرده و نام می برد اما در مدت گذشته هیچ اقدام جدی انجام نداده بلکه نگاه به بیرون داشت از این رو می توان گفت مسائل مذاکرات همه یا اکثر وقت دولت و مسؤولان را به خود اختصاص داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که توجه بیش از حد دولت به مذاکرات سبب غفلت از اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون شد، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد مشکلاتی هستیم و می بینیم با وجود وعده هایی که دولت داده بود نتوانسته به آنها وفا کند که نقطه ضعفی جدی به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر دولت از همان آغاز با نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی تلاش خود را آغاز می کرد امروز شاهد حل بسیاری از مشکلات معیشتی بودیم و برای خود دولت نیز کارنامه خوبی تلقی می شد، در حوزه مسائل فرهنگی نیز وضعیت همین گونه است.

آیت الله رجبی با بیان این که مسأله فرهنگ اساس نظام بوده و مقام معظم رهبری بر آن تأکید فراوان دارند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فرهنگ مظلوم واقع شده که در این دولت نیز همین گونه است و ما شاهد ناهنجاری هایی بیش از دوران قبل هستیم.

وی عنوان کرد: در بخش هایی از این ناهنجاری ها نه تنها دولت مقابله نمی کند بلکه با موضع گیری هایی که انجام می دهد بیشتر به این ناهنجاری ها دامن می زند؛ در مسأله فضای مجازی که مقام معظم رهبری تأکید بر زیر ساخت سازی بومی داشتند متأسفانه تا این اواخر نه تنها اقدام جدی نشد بلکه بیشتر به تقویت پهنای باندی همت گذاشتند که فرصت را برای دشمنان بیشتر فراهم می کند تا بتوانند از فضای مجازی سوء استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما شاهد انواع ناهنجاری هایی که ضد اسلام و مخالف مصالح نظام محسوب می شود هستیم، دولت می تواند درباره زیرمجموعه خود کارهای بسیار مثبتی را انجام دهد اما می بینیم که عزمی برای انجام آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در مسائل سیاسی رییس جمهور محترم فرمودند که احترام را به پاسپورت ایرانی باز می گردانیم اما شاهد نتیجه عکس آن هستیم، ما برای نخستین بار دیدیم که نماینده ای را که خودمان می خواهیم در سازمان ملل باشد نمی توانیم بفرستیم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات