۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۴۵۸۷۶
امام جمعه کوهبنان:

تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف مهم دولت است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه امسال یکی از وظایف مهم دولت اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت اگر بخش اقتصاد مقاومتی را بطور جدی پیگیری کند؛ راهکار مهمی را برای مقابله با تورم، رکود و تهدیدات اقتصادی انجام داده است.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: خدمات متعددی از سوی دولتها صورت گرفته؛ به ویژه دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران و همیشه باید نگاه دولت به مردم و مردم به دولت منصفانه باشد و دولت می تواند در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال یکی از وظایف مهم دولت اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: دولت باید در این راستا تلاش کند تا آبروی خود و هم آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود و هم مشکلات اقتصادی مردم به حداقل برسد.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: دولت اگر بخش اقتصاد مقاومتی را بطور جدی پیگیری کند؛ راهکار مهمی را برای مقابله با تورم، رکود و تهدیدات اقتصادی انجام داده است و مسأله رکود و تورم چندین سال است که گریبانگیر ایران اسلامی است و تاکنون راه حل مهمی در این راستا صورت نگرفته است.

 حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان، نگاه کمک از بیرون کشور نداشته باشند، در حالیکه بازار جهان به دست استکبار جهانی است و اگر قراردادی هم انجام می شود از طرفی این قدرت شیطانی؛ آمریکا نخواهد گذاشت این قراردادها به سر منزل مقصود برسد و آمریکا دشمنی است که نمی توان به آن اعتماد کرد.

وی افزود: عمده توجه دولت باید به داخل کشور باشد و از تولیدات داخلی از کارگر، کارفرما و کارمند حمایت کند و این موارد از جمله کارهایی است که قابل انجام است و بسیاری از کشورهای جهان این مراحل را طی کردند و به نتیجه نیز رسیدند.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: ایران اسلامی از آموزههایی دینی بهره مند است و موفقیت آن نیز تضمینی است فقط باید اعتقادات و باورهای دینی تقویت شود و مسؤولان هم باید تنها به فکر خدمت به مردم باشند و خدمت آنان باید ملموس  و همراه با اطلاع رسانی شفاف و صادقانه به مردم باشد که این امر از خواسته های مقام معظم رهبری نیز است.

حجت الاسلام جعفری بیکاری را یکی دیگر از معضلات جامعه عنوان کرد و گفت: اگر بحث اشتغال در جامعه رفع نشود مانند یک غده چرکی است که تمام جامعه را فرا خواهد گرفت، بنابراین دولت باید در این راستا تلاش کند تا این معظل در جامعه رفع شود.

وی در پایان ابراز کرد: مسأله حقوقهای نجومی نیز یکی از معضلات جامعه به شمار می رود که دولت باید در این راستا عاملان حقوقهای نجومی را به مردم  معرفی کند و اطلاع رسانی صادقانه و شفاف را در این راستا انجام دهد./302/9709/ب1

ارسال نظرات