۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۹۲۴
آیت الله مجتهد شبستری:

تعدادی مزدور احکام اسلام را بازیچه قرار داده اند/ شهدا رفتند تا شاهد بی عدالتی و حقوقهای نجومی نباشیم

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیش از 300 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است تا اجازه داده نشود تعدادی مزدور احکام و مسائل اسلامی را بازیچه قرار دهند و باید با آنها برخورد کرد، گفت: بسیجیان باید با این اقدامات مقابله و مبارزه کنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار با جمعی از اصناف و کارمندان بسیجی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رانت خواری، رشوه و دریافت حقوقهای نجومی زیبنده نظام اسلامی نیست، از بسیجیان خواست با این حرکتها مبارزه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید ایران اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی اسوه باشد، خاطرنشان کرد: به همت بسیجیان فعال در اقشار مختلف به ویژه پایگاه های مقاومت اداره ها، می توان جلوی فسادهای فرهنگی، اداری و اقتصادی را گرفت و اجازه نداد تا عده ای به خاطر نفع شخصی خود به نظام اسلامی و انقلاب ضربه بزنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیش از 300 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است تا اجازه داده نشود تعدادی مزدور احکام و مسائل اسلامی را بازیچه قرار دهند و باید با آنها برخورد کرد، تصریح کرد: بسیج شجره طیبه ای است که در هر زمان شاهد برکات آن هستیم که مبارزه با مفاسد می تواند از برکات دیگر آن باشد.

وی با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج و شکل گیری آن در نظام اسلامی، تصریح کرد: به هر کسی نمی توان بسیجی گفت، بلکه بسیجی کسی است که دارای اعتقادات محکم و قوی به اصول و فروع اسلام باشد و دارای افکار بلند بوده و شناختی عمیق از دوران و دشمنان اسلام داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به نقش بسیجیان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، یادآوری کرد: در دوران دفاع مقدس علاوه بر نیروهای نظامی، نقش بسیج به ویژه بازاریان و اصناف فراموش ناشدنی است چرا که علاوه بر ایثار جانی، تدارکات مالی لازم را هم برای جبهه ها فراهم می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای دولت شهیدان رجائی و باهنر، ابراز داشت: مسؤولان سراسر کشور باید از شهدایی همچون رجائی و باهنر تبعیت کرده و خود را محدود به برگزاری مراسم و یادبود برای آنها نکنند، بلکه این بزرگواران الگوی مسؤولان باید باشند.

آیت الله شبستری مقلد امام و رهبر بودن را از جمله ویژگیهای این شهیدان خواند و بیان کرد: بسیجیان باید فرهنگ انسانهای مکتبی همچون شهیدان باهنر و رجائی را رواج دهند چراکه آنها نه در حرف، بلکه در عمل پیرو واقعی رهبری بوده و ولایتمداربودند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، وجود این همه اجناس خارجی در بازارها را موجب تعجب دانست و گفت: باید بسیجیان ترویج کنند که با وجود اجناس داخلی، خرید و فروش جنسهای خارجی در بازارها ممنوع شود، بسیجیان باید در عمل نشان دهند مجاهد فی سبیل الله هستند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ناآگاهی برخی مردم در خرید اجناس خارجی، ابراز کرد: همه معتقد هستند که واردات بی رویه اجناس خارجی منشأ و موجب ضعف تولید داخلی و رکود در کشور می شود، بنابراین نباید با خرید این اجناس، به اقتصاد کشور ضربه زد./854/202/ب2

ارسال نظرات