۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۹۳۹
جانشین فرمانده سپاه عاشورا:

مسؤولان سیره شهیدان رجایی و باهنر را عملیاتی کنند

قادری با تأکید به اینکه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان افرادی مکتبی، مقلد امام راحل بودند، گفت: مسؤولان امروز کشور نیز باید حتما صفات مکتبی و مقلد رهبری بودن این شهدا را در خود پرورش داده و سیره عملی آنها را به ظهور برسانند.
قادری، سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا شب گذشته در دیدار جمعی از اصناف و کارمندان بسیجی آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: گرامیداشت یاد شهدا عامل تداوم الگوی رفتاری آنها در میان ما است.

وی ولایتمداری، خدمت به محرومان و مستضعفان و خدمت بی منت به مردم را از ویژگیهای شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و گفت: اگر چنین ویژگیهایی از سوی مسؤولان فراموش شود، ضرر خواهیم کرد؛ مسؤولان کشور باید از این شهیدان الگوی ولایتمداری و انقلابی گری بگیرند.

قادری با تأکید به اینکه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان افرادی مکتبی، مقلد امام راحل بودند، خاطرنشان کرد: مسؤولان امروز کشور نیز باید حتما صفات مکتبی و مقلد رهبری بودن این شهدا را در خود پرورش داده و سیره عملی آنها را به ظهور برسانند و اجازه ندهند دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی با تأکید بر الگوگیری از شهیدان و پیروی از سیره و تداوم آرمانهای شهدا، ابراز داشت: سیره عملی شهدایی همچون رجایی و باهنر، بیانگر آن است که اگر بخواهیم آرمانهای امام و شهدا را زنده نگه داریم، باید قولا و عملا به آنها تاسی کنیم و از مسیر آنها تجاوز نکنیم.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش مهم اصناف، کسبه و بازاریان در پدید آمدن انقلاب و دوران دفاع مقدس، گفت: امید است این حرکتهای تأثیرگذار در راستای حفظ و تداوم انقلاب نیز ادامه داشته باشد و بسیجیان به ویژه بسیج اصناف در مسیر انقلاب حرکت خود را تداوم بخشند.

غیاثی، مسؤول سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به حضور تأثیرگذار بازاریان در طول انقلاب و حتی پیش از آن و در دوران دفاع مقدس، گفت: بازاریان دلبستگی خود را به انقلاب ثابت کردند، بازاریان همواره با حضور پرثمر خود در صحنه های انقلاب، دین مداری و ولایتمداری خود را نشان دادند.

وی تعداد شهدای اصناف و بازاریان استان را 520 شهید عنوان و بیان کرد: از این تعداد 45 شهید در طول انقلاب به دست منافقین ترور شدند که نشان از تأثیرگذاری این قشر در تحولات انقلاب دارد، بسیج اصناف همیشه پیرو انقلاب اسلامی و ارزشهای امام راحل بوده و هستند.

غیاثی با اشاره به فعالیت 80 اتحادیه صنفی در استان، گفت: 50 پایگاه بسیج در این اتحادیه ها مشغول فعالیتهای فرهنگی اجتماعی هستند، فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در شرایط امروز با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور بیش از 10 هزار بسیجی در قشر اصناف، خاطرنشان کرد: این بسیجیان در پنج کارگروه تخصصی از جمله اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و تحکیم خانواده سازماندهی شدند که بحثهای عفاف و حجاب، نماز اول وقت با تعطیلی مغازه ها و تشکیل کلاسهای آموزشی فقه بازار از جمله فعالیتهای این کارگروه هاست./854/203/ب2

ارسال نظرات