۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۴۶۰۲۵

تلاش رژیم صهیونیستی برای نفوذ در آفریقا

مقامات رژیم صهیونستی در روزهای اخیر به دنبال گسترش نفوذ خود در قاره آفریقا هستند، امری که تاکنون بی نتیجه مانده است.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، تلاش مقامات رژیم صهیونستی برای شرکت دادن « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در نشست سران اتحادیه غرب آفریقا ( اکوآس) تاکنون بی نتیجه مانده است.

بر اساس این گزارش، رییس جمهوری نیجریه هنوز موافقت خود را با حضور رژیم صهیونیستی در این نشست اعلام نکرده است.

نشست سران اتحادیه غرب آفریقا ( اکوآس) اواخر سال جاری در آبوجا ( پایتخت نیجریه) برگزار می شود.

«دوری گلد» مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با «آلفا کنده» در سفر به گینه با رییس جمهوری این کشور و تنی چند از مقامات گینه دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، سفر این مقام ارشد وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به کوناکری در حالی صورت می گیرد که دوری گلد که زمانی به عنوان پژوهشگر در روابط عمومی مرکز قدس رژیم صهیونیستی فعالیت می کرد، ریاست هیات اسرائیلی را در نشست های گوناگون سیاسی بر عهده داشت.

از ماه ژانویه 2015 میلادی(دی بهمن 1394)٬ دیدارهای مقام ها رژیم صهیونیستی با برخی مقام های کشورهای عربی تقریبا شکل علنی به خود گرفته ایست؛ هنگامی که دوری گلد و انور عشقی ژنرال عربستانی در مرکز تحقیقاتی واشنگتن با یکدیگر مصافحه و دیدار کردند و عشقی مقابل دوربین های خبری اعلام کرد که ما (سعودی ها و صهیونیست ها) می توانیم همکاری هایی داشته باشیم، چرا که منافع مشترک متعددی بین ما وجود دارد؛ پس از آن بود که گلد در منصب مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منصوب شد و عشقی نیز بعد از یک سال٬ به دعوت تشکیلات خودگردان فلسطین به قدس رفت و در مسجد الاقصی نماز خواند.

در همین خصوص و به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» «ران پروزر» سفیر پیشین این رژیم در لندن با اشاره به سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به چهار کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا، روآندا و اتیوپی، گفت: برنامه راهبردی اسرائیل در خصوص آفریقا این است که با کمک های مالی به این کشورها و جذب آنها به سمت خود، از حق رای آنها در مجامع بین المللی استفاده کند./982/ب102/د

ارسال نظرات