۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۴۶۰۴۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بابل:

مسجد قطب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در هر محله است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بابل با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جماعت مساجد، گفت: مسجد قطب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک محله است و برنامه ها باید برای حضور حداکثری مردم در نمازهای جماعت طراحی شود.
عزیزالله حجازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عزیزالله حجازی نیا، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بابل امروز در جلسه شورای بسیج مساجد و محلات شهرستان با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مسجد در محیط پیرامون خود، گفت: باید امروز مساجد نقشی فعال در عرصه دفاع از عقیده و مقابله با تهاجم سنگین فرهنگی دشمنان ایفا کنند.

وی با بیان دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی مساجد، افزود: هماهنگی امامان جماعت مساجد و بسیج برای مصون سازی فرهنگی و اجتماعی و تلاش جهادگونه آنها در این عرصه می تواند به شدت آسیبها را در این عرصه کاهش دهد.

حجت الاسلام حجازی نیا با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جماعت مساجد، خاطرنشان کرد: باید قطب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یک محله، مسجد آن محل باشد و جذابیت مسجد به گونه ای باشد که شاهد حضور حداکثری مردم در نمازهای جماعت باشیم.

وی یکی از آسیبهای مهم را در حوزه مسجد، حضور کم افراد یک محل در نمازهای جماعت دانست و اظهار داشت: امامان جماعت نباید تنها به اقامه نمازهای حماعت بسنده کنند بلکه با حضوری جدی در امور محل به رفع مشکلات منطقه بپردازند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بابل با اشاره به ماموریت بسیج در سطح محلات، گفت: شناسایی، ساماندهی ظرفیتها و انسجام میان نخبگان یک محل با محوریت فعالیتهای مسجد، از ماموریت های بسیج محلات است.

وی افزود: وحدت و انسجام میان ائمه جماعات، هیأتهای امنای مساجد و فرماندهان پایگاههای بسیج در رفع آسیبهای فرهنگی و ارتقای شاخصه های فرهنگی و اجتماعی یک محل مؤثر است و باید این وحدت و انسجام تقویت شود.

حجت الاسلام حجازی نیا راه مقابله با شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان را فعالیت جهادی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: فعالیت های مساجد باید به گونه ای جذاب، هدفمند و متعالی به ویژه برای نوجوانان و جوانان طراحی شود که اوقات فراغت آنها با فعالیت در حوزه مسجد و بسیج پر شود.

وی ادامه داد: فرماندهان پایگاههای بسیج باید مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه محلات را در رسیدن به تراز یک محله اسلامی و ایرانی اجرایی کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بابل با تأکید بر تعمیق معرفت دینی و بصیرت سیاسی از سوی پایگاههای بسیج، اظهار داشت: فرماندهان و اعضای شورای بسیج محلات با شناسایی فرصتها و تهدیدهای منطقه و برآورد وضع موجود تا نقطه مطلوب متناسب با نیاز انقلاب اسلامی، برنامه ای هدفمند را در این حوزه با کمک ائمه جماعات و افراد با نفوذ محل به اجرا در آورند.

وی افزود: باید مساجد یک محل برنامه های خود را در تراز انقلاب اسلامی و الگو قرار دادن شهدای محل اجرایی اجرا کنند./1313/202//ب2

ارسال نظرات