۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۴۶۰۹۰
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

منتظر واقعی باید علی و معاویه‌های زمان را بشناسد

حجت الاسلام حسناتی گفت: نماز و مهدویت دو سنگر مبارزه با جنگ نرم است و برای منتظر واقعی بودن باید علی و معاویه های زمان را بشناسیم.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، در مراسم اختتامیه دوره آموزش معارف نماز و معارف مهدویت که عصر امروز در بنیاد آیت الله خامنه ای برگزار شد، نماز و مهدویت را دو واژه حیات بخش و حرکت بخش بیان کرد و گفت: ملاک ارزش گذاری کارهای انسان در پرتو دو این دواژه نماز و مهدویت شکل می گیرد.

وی با بیان آیه «كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ ... أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ ... آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا» افزود: خداوند برای بشر سه ابزار، چشم، گوش و قلب را برای معرفت و دوری از غفلت قرار داده و گروهی به خاطر عدم استفاده و عدم بصیرت در مسیر حق، منحرف شدند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به آیات و روایاتی که نماز و مهدویت را از عوامل غفلت زدایی بیان کرده اند، خاطرنشان کرد: نماز و مهدویت و حرکت در مسیر امام معصوم، از عوامل دوری از غفلت است و در دورانی که در سخت ترین میدان نبرد با دشمنان قرار داریم، تنها حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و دینی ما را در برابر هجمه های دشمن مصون نگه می دارد.

نماز و مهدویت مهمترین سنگرها در برابر جنگ نرم 

وی یکی از ویژگی های بارز نماز و مهدویت را حصن حصین بیان کرد و گفت: نماز و مهدویت سنگرهایی است که با داشتن آنها هیچ دغدغه ای در برابر حملات دشمن نخواهیم داشت و هدف نهایی نماز و لذکر الله الاکبر و بیداری فطرت ها است و اگر شیرینی این معارف در وجودمان ساری و جاری شود، دیگر هیچ دغدغه ای در برابر حملات فرهنگی دشمن نخواهیم داشت.  

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره مهمترین وظایف یک منتظر در این دوران خاطرنشان کرد: امروز دشمنان مهدویت راه و روششان کاملا مشخص است که یکی از نمونه های عینی آن بحث پوشش به ویژه در بین قشر جوان جامعه است و متاسفانه در این هجمه دشمنان، تنها خود را محب ائمه و امام زمان می دانیم و هیچ اقدام عملی نشان نمی دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مقدمه ظهور امام زمان، آماده شدن نظام الهی است و اگر ما نتوانیم جامعه ای اسلامی داشته باشیم نباید خود را منتظر بمانیم که لعن کردن دشمنان و محب ائمه بودن راحت است، ولی شیعه واقعی منتظر کسی است که در زمان خودش، علی و معاویه های زمان را بشناسد و این راه مشکلی است.

خرید کالای خارجی برای اقتصاد زهر است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کالاهای خارجی و قاچاق ادامه داد: یکی از وظایف منتظران اطاعت از فرامین ولی فقیه است و در این شرایط سخت اقتصادی که تنها راه حل عبور از آن اقتصاد مقاومتی است باید به میدان بیاییم و جنس خارجی نخریم که این اجناس برای اقتصاد ایران زهر است.

وی درباره اهمیت برگزاری این دوره ها بیان داشت: برگزاری این گونه دوره ها همه نور و لطف خداوند است و این محافل حیات است و به مقدار حیات بخش بدون آن زمینه حیات انسان را فراهم می کند و وظیفه ما بعد از شرکت در این گونه دوره ها، مبدل کردن این دانایی ها با دارایی و به مرحله عمل در آوردن آنها است.

امام جمعه نجف آباد در ادامه گفت: مهمتر از برگزاری این دوره ها، آثار و برکات آن است و هر چه این مجالس و محافل بیشتر برگزار شود، خاری در چشم دشمنان خواهد بود و این محافل باعث سیراب شدن تشنگی معنوی و آغازی برای زندگی مهدوی شود.

لازم به ذکر است دومین دوره آموزش معارف نماز با عنوان راه و رسم عاشقی و هفتمین دوره آموزش معارف مهدویت با عنوان بهشت حضور با همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) نجف آباد در ایام تابستان برگزار شد./202/1306/ب1

ارسال نظرات