۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۶۰۹۱
وزیر راه و شهرسازی:

بندرعباس دروازه ورودی ایران و بیان کننده فرهنگ ایرانی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به بندرعباس به عنوان دروازه ورودی ایران و بیان کننده فرهنگ ایرانی، گفت: فاصله شهر جدید علوی به بندر شهید رجایی 12 کیلومتر کاهش می یابد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز پنج شنبه در نشست شورای اداری با تقدیر از اقدامات آغاز شده در حوزه راهسازی بویژه 1000 کیلومتر راه روستایی گفت: می توان با تکمیل این میزان راه بتوان میزان برخورداری از راه روستایی را افزایش داد.

وی به بازدید از پروژه احداث تونل اتصالی به شهرک علوی اشاره کرد و افزود: با احداث این تونل فاصله شهر جدید علوی به بندر شهید رجایی 12 کیلومتر کاهش می یابد.

آخوندی افزود: این شهر از امکانات خوبی برخوردار است که می تواند یک شهر اقماری با کیفیت بالای زندگی در نزدیک شهر بندرعباس باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر افزایش کیفیت زندگی در بندرعباس اشاره کرد و گفت: بندرعباس به عنوان دروازه ورودی ایران بیان کننده فرهنگ ایرانی است که باید توجه جدی به آن داشت.

وی به 40 درصد حاشیه نشینی در شهر بندرعباس اشاره کرد و افزود: حذف این میزان حاشیه نشینی امکان پذیر نیست و باید با در پیش گرفتن رویکرد محله محور اقدامات لازم برای بالا بردن کیفیت زندگی در دستور کار قرار گیرد.

آخوندی تصریح کرد: برای این کار باید برای هر محله طرح داشته باشیم و با توجه به موقعیت و وضعیت همان محله اقدام به بازسازی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی استفاده از تسهیلات 120 میلیون تومانی را یکی از راهکارهای ارتقای زندگی در محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده دانست و گفت: استفاده از این تسهیلات بی نظیر است و همه افراد جامعه چه آنهایی که قبلا از تسهیلات استفاده کرده یا چه آنهایی که مسکن اولی هستند می توانند دریافت کنند.

وی بیان کرد: در اجرای ترمیم بافت فرسوده و تا زمان ساخت مسکن جدید تسهیلاتی نیز برای دوره جابجایی به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان هرمزگان و بنادر جنوب کشور باید قدرت رقابتی داشته باشند تصریح‌کرد: باید در راستای ارتقای بنادر شمالی خلیج فارس در مقابل بنادر جنوبی حوزه خلیج فارس گام برداریم.

آخوندی با اشاره به برنامه‌های دولت برای توسعه بنادر کشور افزود: بنابراین حفظ رقابت، یکی از استراتژیکهایی است که قابل چشم پوشی نیست و البته نه تنها رقابت بلکه از طریق همکاری و حضور در بازارهای جهانی و دیپلماسی اقتصادی سهم ایران را از بازار تجارت جهانی به دست آوریم.

وی در ادامه رقابتی‌ کردن بنادر ایران و به دست ‌آوردن سهم ایران در بازار تجارت جهانی را از اهداف اصلی دولت یازدهم عنوان‌ کرد و بیان‌ داشت: بخشی از این اهداف در وزارت امور خارجه پیگیری و محقق می‌ شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنچه در کشور رخ داده از یکسو رفع مخاطره و از سوی دیگر بازگشایی و کاهش هزینه مبادلات تجاری ایران است.

آخوندی با بیان اینکه هرمزگان و دیگر شهرهای بندری کشور بیش از همه کاهش مبادلات را درک می‌کنند تاکید‌ کرد: این اقدام در سایه عزت و سرافرازی و استقلال محقق شد.

وی با بیان اینکه ما حاضریم هر هزینه ای را برای رشد و ارتقای ایران اسلامی بپردازیم افزود: هیچ هزینه ای بدتر از جنگ تحمیلی نبود اما ملت غیور یاران اسلامی این هزینه را پرداخت کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات