۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۶۱۱۴
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران خبر داد؛

رقابت 200 هزار نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران با بیان اینکه در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن 200 هزار نفر به رقابت پرداختند، گفت: درخشش قاریان در این دوره از مسابقات کاملا مشهود است.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، شامگاه پنجشنبه در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد، گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم از 31 مردادماه تا چهارم شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقه قرآنی با رقابت 200 هزار نفر در مرحله مقدماتی و شهرستانی استان تهران صورت پذیرفت که افراد شرکت کننده در رشته‌های معارف و مفاهیم، حفظ قران کریم، ترتیل خوانی، قرائت، دعاخوانی، روخوانی قرآن کریم، تواشیح و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به درخشش قاریان، بیان داشت: در رشته‌های قرائت شرکت کنندگان رتبه‌های حائز اهمیتی کسب کردند که متاسفانه در دیگر رشته ها این مهم مشهود نیست.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران تصریح کرد: 117 نفر از برادران و 87 نفر از خواهران ابتدا به مرحله استانی راه یافتند سپس از بین این افراد 22 مرد و 24 زن از قاریان و حافظان ممتاز شرکت کننده در سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی با بیان اهداف برگزاری این مسابقات در جوار امام زاده عبدالله شهرری، گفت: از چهار سال قبل بحث آموزش قرآن در امام زادگان به صورت جدی مطرح و دنبال شد که خوشبختانه این امر با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: بقعه متبرک امام زاده عبدالله در زمینه‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و حفظ غیر حضوری قرآن به عنوان قطب فعالیتهای قرآنی به شمار می‌رود./202/813/ب1

ارسال نظرات