۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۴۶۱۳۵
تولیت آستان قدس رضوی:

مکتب انتظار، مکتب ایستادگی و مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به دو مکتب انتظار و انظلام، گفت: مکتب انتظار، دلدادگی به خدای متعال و پیامبر(ص)، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، ایستادگی در راه هدف و مقاومت است و مکتب انظلام، نشان دهنده یأس و‌ ناامیدی است
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مراسم کلنگ زنی مصلای مجموعه زیارتی دهسرخ مشهد و یادواره 26 شهید دهستان دهسرخ گفت: در بین نعمات بیشمار الهی، نعمت ولایت نعمتی ممتازی است که خداوند به انسان مرحمت فرموده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روز جمعه که متعلق به حضرت مهدی(عج) است تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) در تشریع و تکوین نظام هستی موثر استدر روایات آمده که روزهای خاصی نامه اعمال شیعیان به دست بقیه الله اعظم(عج) می رسد و آنچه مقدر ما است به تنفیذ ایشان می رسد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) برای شیعیان آن حضرت پیام ها و آثاری دارد، اظهار کرد: اعتقاد به توحید، عدل، نبوت، امامت از آثار فکری این اعتقاد است و عمل به امر به معروف و نهی از منکر، دشمنی با دشمنان خدا و از بین بردن باطل همه زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

هدف زیارت، شبیه شدن انسان به زیارت شونده است

تولیت آستان مقدس رضوی با اشاره به فرهنگ زیارت تصریح کرد: زیارت واقعی به این معنا است که با فرد رفتار و سیره عملی زندگی خود را شبیه زیارت شونده و آن امام معصوم است.

وی با اشاره به اینکه دنیای مادی همه فانی است و از بین می رود، بیان کرد: جاودانه بودن امام خمینی و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی به دلیل نگاه و نظر آنها به وجهه الله است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: پیامبران و ائمه را وجیهه عند الله هستند و شهدا با نظر به وجهه الله جاودانه شدند. امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران به دلیل اینکه سیره و وجهه الهی دارند جاودانه هستند.

وی با اشاره به اینکه امام ما و انقلاب ما بیش از پیش در دنیا طرفدار دارد، تصریح کرد: مردم یمن با همه مشکلات و زحماتی که استکبار به وجود آورده نام امام(ره) را به زبان می آورند و ایستادگی می کنند.این بیداری ها زمینه بیداری تمامی مردم دنیا را فراهم می آورد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمنان اهل بیت در صدد نام و یاد امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بودن و هستند، تصریح کرد: به خیال آنها عاشورا یک پایان بود اما عاشورا یک آغاز یک رویش بود و عاشورا یک تولد برای عاشوریان بود.

وی تاکید کرد: شهدای ما در هر کوی و‌برزنی  مانند ستارگانی در عالم می درخشند و راه را برای بازماندگان نشان می دهند.

پیروی از فرمان خدا و ولی فقیه؛ وجه مشترک تمام وصیتنامه های شهدا

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به وجه مشترک تمام وصیتنامه های شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا در وصیت نامه های خود  بر پیروی از فرمان خدا و ولی فقیه زمان و جانشین حضرت ولی عصر(عج) تاکید دارند و می گویند ما برای این امر مهم به جنگ رفته ایم و  مردم و‌ بازماندگان تدام بخش راه ما باشند و هیچ‌ گاه ولایت فقیه و‌ارزش های اسلامی را تنها نگذارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در هر جایی که نام شهید هست باید یادآوری شود تصریح کرد: ما نسبت به همه شهدا مسؤولیم و باید راه آنها را ادامه دهیم.

وی‌ با اشاره به دو مکتب انتظار و انزلام  تصریح کرد: مکتب انتظار دلدادگی به خدای متعال و پیامبر(ص)، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، ایستادگی در راه هدف و مقاومت است و مکتب انزلام نشان دهنده یاس و‌ ناامیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: امروز در درصد زیادی از فیلم های هالیوودی که ساخته می شود تلاش شده تا یاس و ناامیدی را در عالم ایجاد‌کنند در حالی در مکتب انتظار ایستادگی در راه هدف را نشان می دهند.

مقاومت و ایستادگی پیروزی را به ارمغان می آورد

وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که بیش از یک سال است که یمنی ها در جنگ با عربستانی ها مقاومت و ایستادگی کرده و آن ها را به ستوه آورده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی می تواند پیروزی را به ارمغان بیاورد، ابراز کرد: امروز شاهد به ستوه آمدن اسراییل از مقاومت مردم فلسطین هستیم.

مکتب انتظار، مکتبی ایستادگی و مقاومت است

وی‌ با اشاره به دو مکتب انتظار و انظلام  تصریح کرد: مکتب انتظار دلدادگی به خدای متعال و پیامبر(ص)، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، ایستادگی در راه هدف و مقاومت است و مکتب انظلام نشان دهنده یاس و‌ ناامیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: برخی معتقد به یاس و ناامیدی در جامه هستند و می گویند باید با نظام استکبار کنار آمد؛ امروز در درصد زیادی از فیلم های هالیوودی که ساخته می شود تلاش شده تا یاس و ناامیدی در عالم ایجاد‌کنند در حالی مکتب انتظار ایستادگی در راه هدف را نشان می دهند.

گفتنی است مجموعه زیارتی دهسرخ شامل بقعه متبرکه امامزاده عبدالعزیر دهسرخ، مصلی و چشمه امام رضا(ع) می باشد که به اقوال معتبر این مکان(قره الحمراء)محل توقف و ادای نماز امام رضا(ع) در مسیر مدینه به مرو بوده است./101/930/ب1

ارسال نظرات