۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۴۶۳۲۲
امام جمعه شهرضا مطرح کرد؛

لزوم افزایش نظارت بر فعالیت دستگاه‌های دولتی/ برخی ادارات در کار مردم کارشکنی می‌کنند

امام جمعه شهرضا گفت: در هفته دولت باید تیمهایی برای افزایش نظارت و بازرسی بر فعالیت و عملکرد دستگاه‌های دولتی تشکیل شود، این تیمها باید فعالیت خود را در طول سال نیز ادامه دهند.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان شهرضا عنوان کرد: هفته دولت فرصتی برای خدمت رسانی بهتر، ارزیابی مشکلات موجود و نقد منصفانه به جریان امور خدماتی در تمامی بخشهای دولت است؛ در این هفته باید از خدمات مسؤولانی که بی ریا و صادقانه خدمت می‌کنند تقدیر و اگر مسؤول یا کارمندی در امور مردم کارشکنی می‌کند، با او برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر، با اخلاص و پرکاری آبروی خود را در مسیر خدمت به مردم به کار گرفتند و در نهایت در ین راه به شهادت رسیدند؛ همه دولتها فعالیتهای مختلفی را انجام می‌دهند، نقد به دولتها هم اشکالی ندارد اما به فرموده رهبر معظم انقلاب نقدها باید سازنده و منصفانه و همراه با ارائه پیشنهادهای سازنده باشد.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: از مجموع آیات و روایات اسلامی اینگونه استفاده می‌شود که هر فرد در برابر خدا، مردم و نفس خودش وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند، کوتاهی هر یک از ما در حوزه وظایفی که در این بخشها بر عهده داریم سبب خسران دینا و آخرت می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: ما در برابر خداوند وظیفه عبادت و بندگی را داریم، بندگان و تمام اموال و داشته‌های آنان متعلق به خداوند است بنابراین باید با توجه به عظمت خداوند و کوچکی خود در مسیر عبادت و بندگی گام برداریم؛ هرگز نباید در وظیفه بندگی خود کوتاهی کنیم؛ مردم بسیار خوشحال می‌شوند که مسؤولان را در صفوف نماز جماعت در کنار خود مشاهده کنند زیرا با این اقدام یکی از مهمترین ارزشهای انقلابی یعنی همراهی دولت و ملت، محقق می‌شود.

وی گفت: هر یک از ما در برابر نفس خود وظیفه داریم با تزکیه و تربیت نفس، از رذایل اخلاقی جدا و ملکات اخلاقی را در وجود خود، نهادینه کنیم، متأسفانه مشغله دنیا سبب شده ما نفس خود را فراموش کنیم؛ نفس انسان قوی و سرکش است و اگر با تزکیه اخلاقی تربیت نشود باعث هلاکت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شهرضا ادامه داد: یکی از علمای بزرگی که محضر امام زمان(عج) را نیز درک کرده است بیان می‌کند که 25 سال ریاضت کشیدم تا ریا را از خودم دور کنم؛ مسؤولان جامعه اسلامی باید توجه کنند که حرف و رفتار و کردار آنان نیازمند مراقبه است، در گذشته افرادی که سمتهای مهمی در دست داشتند سعی می‌کردند تا از محضر علمای اخلاق استفاده و بدیهای اخلاقی را از خود دور کنند.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: آموزش و پرورش ما باید پرورش اخلاق دانش آموزان را قبل از تعلیم درس در اولویت قرار دهد؛ مقامها و منصبهای دنیوی به اندازه تزکیه اخلاقی هر فرد بر روی او اثر می‌گذارد، هر اندازه اخلاق فرد کاملتر باشد، مقامهای دنیوی کمتر سبب غرور و کبر او می‌شود.

وی در ادامه افزود: همه ما در برابر مردم و جامعه هم مسؤولیت داریم و رؤسای ادارات در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیت بزرگتری بر عهده دارند زیرا در مقامی قرار گرفته‌اند که حاصل خون شهیدان و تلاشها و رنجهای افراد زیادی است که برای اجرای احکام شرعی از جان خود گذشتند؛ در نظام اسلامی باید به مردم خدمت کرد و غرض از خدمت رسانی به مردم جلب رضایت آنان است.

امام جمعه شهرضا گفت: مرد ما پس از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در صحنه هستند و حمایت قاطع خود را از نظام اسلامی در حوزه اقدام و عمل نشان داده‌اند؛ تشییع جنازه باشکوه شهید مدافع حرم و شهدای منا در شهرستان شهرضا و تقدیم ده‌ها شهید در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نشان دهنده علاقه آنان به نظام و اسلام است پس باید به چنین مردمی خدمت کنیم و مشکلات آنان را برطرف کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: آیا این درست است که دو روز قبل از هفته دولت بهای انشعاب برق در شهرستان از 800 هزار تومان به حدود یک میلیون و دویست هزار تومان برسد؟ آیاد این درست است که در برخی از منازلی که برای برخی از اقشار جامعه ساخته می‌شود، بدترین نوع مصالح استفاده شود؟ چرا برخی افراد اینگونه رفتار می‌کنند؟ ما باید مشکلات مردم را حل کنیم؛ اینکه فردی چون پول ندارد و نمی‌تواند بهای خدمات را بپردازد، مجوز شرعی برای قطع انشعاب برق یا گاز یا آب او نیست.

وی تأکید کرد: در هفته دولت باید تیمهایی برای افزایش نظارت و بازرسی بر فعالیت و عملکرد دستگاه‌های دولتی تشکیل شود، این تیمها باید فعالیت خود را در طول سال نیز ادامه دهند زیرا در برخی از ادارات برخی از کارکنان واقعاً در کار مردم کارشکنی می‌کنند، باید به این افراد تذکر داده شود و اگر تذکر فایده نداشت، فرد خطاکار باید برکنار شود./202/868/ب1

ارسال نظرات