۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۳۶۸
در دهکده وسف قم؛

گردهمایی اساتید و فعالان فرهنگ، ارتباطات و رسانه برگزار شد

گردهمایی اساتید و فعالان فرهنگ، ارتباطات و رسانه با حضور کارشناسان و پژوهشگران این عرصه در دهکده وسف قم برگزار شد.
فضای ارتباطی رسانه‌ای و فضاهای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی اساتید و فعالان فرهنگ، ارتباطات و رسانه با حضور کارشناسان و پژوهشگران این عرصه از روز جمعه پنجم شهریور به مدت دو روز در دهکده وسف قم برگزار شد.

در روز نخست این نشست نخست حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر ابراهیم فیاض عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداختند و سپس در میزگرد نشست نیز دکتر سید حسین شرف الدین عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و حجت‌‌الاسلام خان محمدی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بیان نظرات خود پرداختند.

در روز دوم نشست نیز در میزگردی حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، دکتر ابراهیم فیاض و حجت‌الاسلام سوزنچی دیدگاه‌های خود را ارائه کردند و پس از آن نیز آقایان روح الله مؤمن ‌نسب و مهدی صرامی به بررسی وضعیت شبکه‌های اجتماعی پرداختند.

حجت‌الاسلام خان محمدی، عضو هیأت علمی ‌‌دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم نیز در این میزگرد، با تأکید بر ‌‌‌‌‌این‌که گرفتار غرب زدگی مزمن شده‌‌‌ایم، گفت: تاکنون گویی مدل‌‌های اسلامی ‌‌را اجرا نکردیم تا بدانیم جواب می‌‌دهد یا خیر!

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگ تعارف داریم. برای نمونه در صدا و سیما افراد بی حجابی را در ‌‌‌‌‌ایام انتخابات، راهپیمایی 22 بهمن و محرم پخش می‌‌کنیم ولی از سوی دیگر در مواقع دیگر آن را بد می‌‌دانیم و می‌‌گوییم نباید پخش شود.

عضو هیأت علمی ‌‌دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد تعارف می‌‌کنیم. اقتصاد اسلامی ‌‌را بیان می‌‌کنیم ولی عمل نمی‌‌کنیم. بانک‌‌های ما ربوی‌تر از بانک‌‌های جهان هستند ولی تعارف می‌‌کنیم. می‌‌گوییم اگر بانک فلان قرارداد را ببندد ربوی نمی‌‌شود در حالی که در عمل ربوی است.

وی ادامه داد: در حوزه اسلام اصیل را بیان می‌‌کنیم ولی خودمان مداح محوری را ترویج می‌‌کنیم. در ‌‌‌‌‌این زمینه تعارف می‌‌کنیم. در حوزه سیاست بحث جمهوریت و ولایت را بیان می‌‌کنند ولی به بحث انتخابات پُز می‌‌دهیم. چون می‌‌خواهیم بگوییم که ما از غربی‌‌ها دموکراسی‌تر هستیم.

حجت‌الاسلام خان محمدی، مشکل اصلی را اعتقاد و دلسوزی نداشتن مسؤولان به گفتار و کردار خود بیان کرد و گفت: اگر عده‌‌‌‌‌ای هر چند قلیل سخنان خود را از سر دلسوزی بگویند ممکن است کارها درست شود. پیش از انقلاب هر چند عده‌‌‌‌‌ای کم مباحث مختلف را پیگیری می‌‌کردند ولی چون به سبب اعتقاد داشتن و از سر دلسوزی بود سبب ‌‌‌‌‌ایجاد انقلاب شد. ولی اکنون گویی به دنبال رأی هستیم./993/پ202/ی

ارسال نظرات