۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۴۶۳۸۲
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی:

نیاز به مجتهد خانواده داریم/ تحقق دینی شدن خانواده با تغییر فرهنگ امکانپذیر است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تحقق دینی شدن خانواده با تغییر فرهنگ امکانپذیر است و اگر می خواهید فرهنگ جامعه و خانواده اسلامی شود نیاز به مجتهد خانواده داریم که بر دوش شما بانوان است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی امروز ششم شهریور در نشست «بایسته های فرهنگی، اجتماعی مبلغات حوزوی» در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: مبلغان حوزوی بهتر است به بحث موضوع مشاوره خانواده ورود پیدا کنند و در این مسیر با مطالعه و بینش نسبت به احایث و روایات صاحبنظر شوند.

وی خطاب به مبلغات حوزوی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شما نسبت به خویشاوندان اینست که آنها شما را به عنوان طبیب بشناسند همان طبیبی که ساک در دست دارد و به دنبال بیماران خودش می گردد و این در حالی است که در برخی موارد بیماران به دنبال مبلغه و مبلغ می گردند و این توفیق الهی است که شما می خواهید در جامعه تغییر فرهنگی ایجاد کنید.

حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان این که ما در حدود 75 عنوان کتاب خانواده داریم و شما حداقل باید 20 عنوان آن را مطالعه کرده باشید، اظهار کرد: در بسیاری از این کتاب ها به شما مشاوره خانواده آموزش داده می شود.

روانشناسی روز جواب جامعه را نمی دهد

وی با بیان این که در حال حاضر روانشناسی روز جواب جامعه را نمی  دهد، تصریح کرد: در واقع مشاوره دینی که روانشناسی به صورت خاص را گذرانده اند و در عین حال متدین هم هستند مورد قبول می باشند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شما باید وظیفه خودتان در موضوع مشاوره خانواده  را عالمانه، با محبت و با دلسوزی انجام دهید و با این فعالیتها، فرهنگ اسلامی در همه وجوه جامعه رسوخ می کند.

وی با تأکید بر هدف دینی کردن جامعه گفت: فرهنگ زیربنای روانشناسی اسلامی است و تعریفم از فرهنگ برگرفته از مجموعه معارف شهید بهشتی و مطهری است که در دانش، بینش، ارزش، گرایش و کنش که همان فعل و رفتار است خلاصه می شود.

حجت الاسلام موسوی هوایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانوان و زنان در جامعه ما ابراز کرد: به شما بانوان مبلغه سفارش می کنم که نگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را نسبت به بانوان مطالعه کنید.

انحراف آدم ربطی به حوا ندارد/ قرآن می گوید که زن و مرد را شیطان منحرف می کند

وی با بیان این که یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی ما در حال حاضر نسبت به زنان و مردان در این موضوع خلاصه می شود که برخی از افراد نظر اسلام و دین را راجع به بانوان نمی دانند، اظهار کرد: با توجه به مستندات قرآنی، زن یک جنس فرعی و اضافی نیست.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: بیش از 70 درصد آیات قرآنی زنان را آیات الله معرفی می کند، اما متأسفانه هنوز هم برخی با اسرائیلیات این موضوعات را تحلیل می کنند.

وی ادامه داد: این موضوع که منشأ انحراف آدم، حوا بوده است جزء اسرائیلیات است و این موضوع در تورات و انجیل هم به همین شکل آمده است چرا که دانش ما نسبت به زن و جایگاهش ناقص است و قرآن می گوید که زن و مرد را شیطان منحرف می کند و انحراف آدم ربطی به حوا ندارد.

حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان این که در شرایط حاضر ما مجتهد خانواده نداریم، اظهار کرد: بانوان باید مجتهد خانواده شوند و وظیفه ما است که اصولی را که در دین ما وجود دارند مطرح کنیم.

نیاز به مجتهد خانواده داریم/ تحقق دینی شدن خانواده با تغییر فرهنگ امکانپذیر است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تحقق دینی شدن خانواده با تغییر فرهنگ امکانپذیر است و اگر می خواهید فرهنگ جامعه و خانواده اسلامی شود نیاز به مجتهد  خانواده داریم که بر دوش شما بانوان است.

وی با بیان این که اسلام تک بعدی نیست و مجموعه معارف دارد، افزود: اگر این دانش درست بشود نگاه به زن هم عوض تغییر می کند چرا که زنان فقط برای رفع تمتعات مردان نیستند و زن در خانه آیت الله است.

حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان این که اگر می خواهیم جایگاه خانواده را در دین و قرآن پیدا کنیم باید اهل فکر باشید، تصریح کرد: این جزء وظایف بانوان است که یک نوع اجتهاد در علوم و معارف خانواده ایجاد کنید و وقتی نگاه تغییر کرد ارزش زن هم مشخص می شود.

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) هم اگر به معراج رفت به خاطر مادر و همسرش بود، اظهار کرد: هیچ مردی را نمی توان مانند معصومین(ع) و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مقایسه کرد.

نگاه اسلام به زن سودانگارانه و تک بعدی نیست

وی با بیان این که از لحاظ اعجاز عددی تعداد رجال و نساء در قرآن برابر است، تصریح کرد: تلقی ما نسبت به زن و جایگاهش باید اسلامی باشد که در آن صورت ارزش زن در کلام امام (ره) دیده خواهد شد چرا که نگاه فقط سود انگارانه و تک بعدی نیست.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که وقتی ارزش خانواده مشخص شد، دیگر افراد از ازدواج فراری نیستند، تصریح کرد: در خانواده ما باید به دنبال تشکیل، تحکیم و تعالی باشیم.

وی ادامه داد: برای تحکیم و تعالی خانواده باید فرهنگش را ایجاد و در جامعه برای رفع و دفع آسیب های اجتماعی باید فرهنگ اسلامی ایجاد شود و اجزا هم اسلامی شود و برای اجزاء باید از دانش کمک بگیریم و دانش اسلامی ما از عالیترین کارشناسان دینی مانند امام(ره) و رهبر معظم انقلاب گرفته شود./201/934/ب1

ارسال نظرات