۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۴۶۴۱۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان:

ترویج حجاب نیازمند همکاری و تعامل همه افراد جامعه است

رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: اگر بخواهیم حجاب در محیط بیرون نمود داشته باشد، باید همه افراد جامعه کمک کنند.
حجت الاسلام حیدری راد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام جواد حیدری راد، رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بحث پوشش باید اولویت کاری ما باشد، افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین موضوعی است که امسال در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد و برای اینکه اقدمات نتیجه‌بخش باشند لازم است تمامی افراد جامعه به این عرصه ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام حیدری راد نظارت بر فروشندگان را نیز مهم دانست و گفت: برخی از بانوان و آقایان فروشنده الگوی غیر اسلامی را ارائه می‌دهند در حالی که باید پوشش مناسب در جواز کسب لحاظ شود و تعهد گرفته و نظارت شود.

وی اظهار داشت: می‌توان برای فروشندگان پوشاک، کارگروه‌های آموزشی با موضوع پوشش اسلامی تشکیل داد تا با اهمیت و حساسیت موضوع بیشتر آشنا شوند، می‌شود بر پوشش خود فروشندگان نظارت داشت؛ زیرا که گاهی فروشندگان به صورت الگویی نامناسب برای جوانان و نوجوانان ظاهر می‌شوند. همچنین نظارت و نمره‌گذاری ویترین مغازه‌ها از دیگر راهکارهای مؤثر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به گروه مصرف‌کنندگان عنوان کرد: آشناسازی مردم با روانشناسی رنگ‌ها از طریق رسانه‌های جمعی، توجیه اولیای دانش‌آموزان در زمینه نوع پوشش فرزندان، مشاوره‌های استاندارد در مورد پوشش اسلامی برای ورودی‌های جدید مراکز علمی، زوج‌های جوان، سربازان و دیگر افراد می‌تواند بخشی از خلأهای موجود را پر کند.

وی با بیان اینکه مهمترین تأثیرات منفی در پوشش را سه گروه تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان دارند، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور صنفی و اتحادیه لباس‌فروشان باید به قاچاق پوشاک توجه کرده و در این زمینه دخالت کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان بیان داشت: در زمینه مصرف‌کنندگان در سه حوزه باید ورود داشته باشیم، یادآور شد: برخی از لباس‌ها در رنگ‌هایی ارائه می‌شوند که برخلاف روانشناسی است و مبتنی بر اسلامیت نیست.

در ادامه رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه سبک زندگی نقش پدرانه‌ای نسبت به سایر موضوعات دارد، اظهار کرد: در سبک زندگی که پوشش نیز جزو آن است، اگر با استانداردها مطابق نباشیم مغایر با عفاف و حجاب خواهیم شد./907/102/ب2

ارسال نظرات