۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۶۴۳۸
دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان:

کشمیری‌ها نمی‌خواهند زیر پرچم هندوستان بمانند

روحانی شیعه سرشناس پاکستان در سخنانی دولت هندوستان را به خویشتنداری در کشمیر دعوت کرد و امنیت کشمیر را امنیت منطقه دانست.
حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان، در دیدار با اعضای گروہ ھای مختلف شھر لاھور پاکستان گفت: مودی نخست وزیر ھندوستان نا اھل ترین نخست وزیر منطقه است.

وی با بیان این که بدون آزادی کشمیر منطقه امن نخواھد شد ابراز داشت: تظاھرات و قیام مردم کشمیر نشان دھندہ احساسات آنان است که حاضر نیستند زیر پرچم ھندوستان باقی بمانند.

دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان به سخنان دولتمردان ھندوستان که «کشمیر جزئی جدا نشدنی از ھندوستان است» اشارہ کرد و گفت: دولت ھند به حق انتخابی که سازمان ملل به مردم کشمیر دادہ است احترام بگذارد تا منطقه رنگ آرامش ببیند.

این روحانی شیعه پاکستان با بیان این که زمان خشونت و سرکوب به تاریخ پیوسته است دولت ھند را به خویشتنداری در کشمیر دعوت کرد و افزود: اسرائیل چند سال است که با اسلحه می خواھد مردم فلسطین را تابع دستورات خود کند اما ناکام ماندہ است و دولت ھند نیز با چنین مشکلاتی روبرو خواھد شد.  

وی  از دولت پاکستان خواست که به احترام مردم منطقه سیستان و بلوچستان پاکستان این منطقه را ایالت مستقل قرار دھد تا جلوی نفوذ قدرت ھای بیگانه را بگیرد./988/ب902/ک

مترجم: اشھد نقوی

ارسال نظرات