۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۴۴۶۵۷۷
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

اختصاص بودجه به شورای فرهنگ عمومی کشور/ بچه های مسجد پرتحمل و انقلابی هستند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که در چند سال گذشته هیج بودجه ای برای شورای فرهنگ عمومی کشور نبوده است، گفت: خوشبختانه امسال برای همه استانها بودجه ای اختصاص یافته است.
کانونهای مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عصر امروز هفتم شهریور در مراسم افتتاحیه دومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در جمع مدیران و فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد، گفت: اگر به کانون خانواده به درستی پرداخته شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

وی با بیان این که از مهمترین موضوعات مورد بررسی در شورای فرهنگ عمومی کشور در مباحث خانواده، آموزش و مشاوره است، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور آمارهای ازدواج و طلاق رضایتبخش نیستند.

حجت الاسلام شاهمرادی در ادامه در مقایسه آمارهای طلاق در سالهای گذشته با سال 95 که نزدیک به 30 درصد طلاق در کشور اتفاق افتاده است، افزود: در حال حاضر سن ازدواج دختران و پسران هم افزایش یافته است و از طرفی بیش از 11 میلیون جوان ازدواج نکرده داریم.

وی با بیان این که 5/4 میلیون دانشجوی ازدواج نکرده هم داریم، ادامه داد: از مهمترین دلایلی که سبب کاهش ازدواج در کشور شده است می توان به سخت کردن ازدواج و چشم و هم چشمیهای درون خانوادگی اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که صدا و سیما، رسانه ها، ماهواره ها، موبایلها و فضاهای مجازی سبب تغییر سبک زندگی شده است، اظهار کرد: در این راستا کانونهای مساجد یکی از مهمترین مراکزی هستند که می توانند با این تغییرات مواجهه شوند و سبب خودسازی خود، خانواده و جامعه شوند و برای رسیدن به این هدف نباید مساجد خودتان را دست کم بگیرید.

وی یکی از مهمترین دلایل آسیبهای اجتماعی را در موضوع افزایش طلاقها، نبود آموزشهای کافی در این مسیر عنوان کرد و گفت: بیشترین طلاقها در پنج سال اول زندگی زناشویی رخ می دهد و دلیلش اینست که جوانان دختر و پسر ما از هیچ گونه آموزشی برای تحکیم خانواده بهره نبرده اند و نسبت به مسایل اخلاقی و رفتاری زناشویی ناآگاهند.

حجت الاسلام شاهمرادی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که می تواند سبب کاهش طلاقها در جامعه شود توجه به موضوع مشاوره است و امروز باید به طلاق به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی نگاه کر چرا که اتفاقات بعد از طلاق، فاجعه است.

وی ادامه داد: برای رفع و برطرف سازی مشکلات اجتماعی کانونهای مساجد می توانند تأثیر گذار باشند و با آشنایی کامل با معضلات محله و شهر خودشان به عنوان یک سرمایه اجتماعی به حساب آیند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که بچه های مسجد پرتحمل و انقلابی هستند، افزود: با همین روحیات مثبت شما می توانید آغوش خودتان را به روی جوانان برای ورود به کانونهای مساجد باز کنید و در برابر آسیبهای اجتماعی سدی محکم بسازید.

وی خطاب به فعالان کانونهای مساجد کشور گفت: تأثیرگذاری و انسان پروری شما  بسیار ارزشمند است و اجرش هم در نزد پروردگار از فعالیتهای ما بیشتر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که در چند سال گذشته هیج بودجه ای برای شورای فرهنگ عمومی کشور نبوده است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال برای همه استانها بودجه ای اختصاص یافته است./202/934/ب1

ارسال نظرات