۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۴۶۶۲۲
با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان صورت می گیرد؛

برگزاری طرح قرآنی «۱۴۵۰» در 36 کانون فرهنگی مساجد چهارمحال و بختیاری

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: طرح قرآنی «۱۴۵۰» در 36 کانون فرهنگی هنری مساجد این استان با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان برگزار می شود.
طرح قرانی 1450

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: طرح قرآنی «۱۴۵۰» یکی از طرحهای ارزشمند رسانه ملی است که با مشارکت دستگاههای قرآنی کشور در مساجد برگزار می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری این طرح قرآنی برگرفته از سال نزول قرآن است، ابراز کرد: طرح 1450 در هزار و چهارصد و پنجاهمین سال نزول قرآن اجرا می‌شود.

حجت الاسلام یوسفی تشويق و ترغيب عموم علاقه مندان جهت پرداختن به امر حفظ آيات قرآن کریم به عنوان يك ارزش اسلامی، ترویج «باورها» و «رفتارها» جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی جهت دستیابی به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را از اهداف طرح قرآنی ۱۴۵۰ برشمرد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح شامل روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ سوره حدید است، افزود: مباحث این طرح در ۱۶ جلسه حضوری و در ۳۲ ساعت آموزش داده می‌ شود که ۱۴ جلسه شامل محتوای آموزشی و یک جلسه مرور درسها و یک جلسه آزمون سراسری طرح است.

این مقام مسؤول سهم استان چهارمحال و بختیاری را در اجرای این طرح قرآنی ۳۶ پایگاه عنوان و تصریح کرد: نهادینه ساختن تعالیم دینی در جامعه به ویژه بین جوانان خنثی کننده هجمه های فرهنگی و عاملی برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی است.

وی در ادامه از اعزام فعالان کانونهای مساجد مرکزی به دوره اندیشه های آسمانی خبر داد و اظهار کرد: ۴۰ نفر از برادران فعال در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان جهت حضور در دوره آموزشی «اندیشه های آسمانی»  11 شهریور ماه جاری به مشهد مقدس اعزام می شوند.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه مصاحبه و آزمون گزینش از شرایط اعزام به دوره «اندیشه های آسمانی»  است، تصریح کرد: متقاضیان شرکت در مصاحبه می بایست باک ار تشکیلاتی و فعالیتهای فرهنگی آشنایی داشته باشند.

وی شرط سنی برادران اعزامی به دوره اندیشه های آسمانی را ۲۰ تا ۳۵ سال عنوان کرد و گفت: داشتن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی از دیگر شرایط اعزام به «اندیشه های آسمانی» است.

به گزارش رسا، دوره آموزشی «اندیشه های آسمانی» از سوی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور، هر ساله در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود./9457/302//ب2

ارسال نظرات