۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۴۶۶۷۲
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

دولت‌ به دنبال تحقق عزت اجتماعی باشد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر عزت اجتماعی در کشوری وجود داشته باشد، عزت فردی افراد نیز معنی پیدا می کند، گفت: دولت باید به دنبال تحقق عزت اجتماعی باشد.
دولت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سی و ششمین سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان کوردل، یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و شهدا دولت در مسجد مقبره تبریز با حضور مردم، اصناف و بازاریان، مدیران و مسؤولان نهادها، ادارات و ارگان های دولتی و غیردولتی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام رسول برگی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در این مراسم معنوی تنها راه رستگاری انسان در دنیا و آخرت را عزت فردی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: عزت اجتماعی بسیار فراتر از عزت شخصی است، اگر عزت اجتماعی در کشوری وجود داشته باشد، عزت فردی افراد نیز معنی پیدا می کند.

وی با تأکید بر این‌که دولت‌ها به دنبال تحقق عزت اجتماعی باشند، خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند کرامت انسانی مردم و عزت حقیقی را در جامعه نهادینه کند، بسیاری از مشکلات اخلاقی و فرهنگی برطرف خواهد شد و دیگر خبری از جنجال‌های بیهوده سیاسی و بداخلاقی های جناحی نخواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز توجه به مسائل دنیوی را از عوامل به حاشیه کشیده شدن عزت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: جهاد در راه خدا و جهاد اکبر در راه مبارزه با نفس از جمله عوامل مهم عزت اجتماعی است که باید به آن توجه زیادی از سوی مسئولان و مردم شود.

حجت الاسلام برگی اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی مسؤولان نظام را زنگ خطری برای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اگر مسؤولان ساده‌زیستی را در سبک زندگی خود پیاده نکنند، هیچ انتظاری از دیگر اقشار جامعه نباید داشته باشیم، شهید رجایی و باهنر الگویی ماندگار برای دولتمردان محسوب می شوند.

وی با بیان این‌که شهید رجایی نمونه‌ای بارز از عزتمندی شخصی و اجتماعی بود، خاطرنشان کرد: شهید رجایی با وجود این‌که تنها 28 روز ریاست جمهوری را بر عهده داشت، اما به دلیل دل نبستن به دنیا و ساده زیستی هنوز به عنوان الگوی مدیران اسلامی شناخته می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خصوصیات اخلاق فردی و اجتماعی شهیدان رجائی و باهنر، بر ادامه این روش ها از سوی مدیران و مسؤولان کشوری تأکید کرد و گفت: اخلاق، رفتار و منش این شهدای عالی مقام باید سرلوحه فعالیت ها و اقدامات مدیران مجموعه های دولتی و غیردولتی باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور علما و فضلای حوزوی همراه بود، آحاد مختلف مردم تبریز با قرائت فاتحه برای روح شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و حادثه انفجار دفتر نخست وزیری، بر تداوم راه و روش شهدا و پیروی از ارزش ها و اصول انقلاب و منویات مقام معظم رهبری تأکید کردند./935/202/ب2

ارسال نظرات