۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۴۶۶۷۵
معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

موفقیت علمای دینی، جامعه را از دشمنی‌ها به سمت صلح سوق می دهد

حجت الاسلام رنجبران گفت: علمای دینی باید در عرصه هدایت به عبادت، افراد را از ریا به سمت اخلاص هدایت کرده و اجتماع را به صلح و یک‌دستی سوق دهند.
حجت‌الاسلام داود رنجبران، معاون مطالعات راهبردي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام داود رنجبران، معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در نخستین روز نشست علمی تخصصی اساتید گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: اصلی‌ترین مأموریت علمای دین، آگاه کردن مردم از شک و شبهات موجود در جامعه است.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت باید در راستای هدایت جامعه تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اساتید گروه‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها نیز نقش محوری در ارتقای بینش معرفتی دانشجویان بر عهده دارند و باید به رشد علمی خود در حوزه‌های پژوهشی و علمی توجه کنند و همچنین دانشگاهیان را به سمت آگاهی از مباحث معرفتی سوق دهند.

حجت الاسلام رنجبران با بیان این‌که دانشجوی انقلابی، استادی انقلابی می‌خواهد، گفت: علمای دینی باید در عرصه هدایت به عبادت، افراد را از ریا به سمت اخلاص هدایت کرده و اجتماع را به صلح و یک‌دستی سوق دهند تا هدایت از شک به یقین، از ریا به اخلاص، از کبر به تواضع برسد.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که موفقیت علمای دینی جامعه را از دشمنی‌ها به سمت صلح و هدایت از دنیاطلبی‌ها به دوری جستن از دنیاپرستی‌ها از سوق می‌دهد، گفت: نیازهای اجتماعی، فرهنگی، دینی، فکری و عاطفی دانشجویان اساتید از سوی اساتید گروه معارف مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که برنامه‌هایی در چهار حوزه برای گروه‌های معارف اسلامی در نظرگرفته شده است، افزود: محتوای دروس معارف اسلامی باید مطابق رشته تحصیلی دانشجویان طراحی شده و به‌گونه‌ای ارائه شوند که متناسب با جامعه دانشگاهی بوده و در این خصوص نیز برنامه و بودجه مشخصی برای اساتید در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رنجبران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم استخدام اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها در حوزه معارف اسلامی، اظهار داشت: در برخی از شهرستان‌ها، هیأت علمی و مدیرگروه پذیرش نمی‎شوند؛ ضمن این‌که نظارت بر ارائه دروس معارف اسلامی، ارزشیابی‌ها و حضور مدیر گروه در تمامی دانشگاه ها از نیاز به توجه دارند.

گفتنی است، نخستین روز از سلسله نشست‌های علمی تخصصی با محوریت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با حضور جمعی از اساتید گروه های معارف اسلامی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در دانشکده علوم پزشکی تبریز در تالار شهید شایان مهر برگزار شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات