۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۶۹۶
فعال امور زنان پاکستان:

حضرت فاطمه افتخاری برای جامعه زنان است

مسوول بخش امور مذهبی زنان حزب تحریک مردمی پاكستان در دیدار با وابسته فرهنگی كشورمان در لاهور، گفت: حضرت فاطمه(س) افتخاری برای جامعه زنان است.
مسئول امور زنان حزب تحریک مردمی پاكستان

به گزارش خبرگزاری رسا، اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور پاكستان با خانم فرحناز، مسوول بخش امور مذهبی زنان حزب تحریک مردمی این كشور دیدار و گفت‌وگو كرد.

فرحناز در این دیدار گفت: سال گذشته به عنوان محقق قرآنی، توفیق سفر به ایران اسلامی داشتم. در آنجا شاهد حضور زنان مسلمان در عرصه‌های مختلف بودم. در واقع زنان مسلمان ایران از عوامل مهم پیشرفت ایران هستند.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وی افزود: از سویی دیگر جامعه سنتی پاکستان در حال تحول است و زنان در این جامعه با چالش‌ها، موانع و مشکلات زیادی مواجه هستند. غربی‌ها با تبلیغات سوء، زنان ما را به سوی بی‌بند و باری سوق می‌دهند.

فرحناز ادامه داد: هدف حزب تحریک مردمی، آموزش به زنان مسلمان و آماده‌ساختن دختران مسلمان برای پذیرفتن مسوولیت سنگین اجتماعی با حفظ حرمت و اصالت  است. ایجاد دانشگاه زنان منهاج در همین راستاست. در حال حاضر حدود ۲ هزار دختر مسلمان در رشته‌های مختلف تا مقطع دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین گفت: ما در همه زمینه‌ها حضرت فاطمه زهرا‌(س) را به عنوان الگوی زنان مسلمان می‌دانیم و هر سال به مناسبت میلاد مبارک ایشان، روز زن را گرامی‌ می‌داریم. همچنین انتظار داریم خانه فرهنگ ایران در زمینه معرفی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زن مسلمان، با ما همکاری كند.

در ادامه این دیدار مسوول خانه فرهنگ ایران هم با بیان اینكه به فرموده امام(ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود، گفت: زنان در جامعه نقش اساسی ایفا می‌کنند؛ زیرا زنان با تربیت فرزندانی صالح می‌توانند جامعه را اصلاح کنند.

وی تأكید كرد: اسلام مخالف محبوس کردن زنان و نیز مخالف بی‌بند و باری آنان است. غربی‌ها با تبلیغ بی‌بند و باری و فرهنگ برهنگی تلاش می‌کنند سیمای زن را تخریب کنند. در غرب، زن به عنوان کالا مطرح است؛ در حالی که اسلام تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست و تقوای الهی را ملاک قرب می‌شناسد.

برخورداری در پایان گفت: برگزاری سمینار و برنامه‌های مشترک برای معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی زن مسلما را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانیم و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم./982/ب102/د

ارسال نظرات