۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۴۶۷۰۱
مسؤول کاربران مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن عنوان کرد؛

شیوه ثبت نام در کلاس های غیرحضوری حفظ قرآن/ اعطای مدارک معتبر و جوایز نفیس به حافظان

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به مرکز مجازی حفظ قرآن، گفت: این مرکز به همت اداره کل اوقاف قم راه اندازی شده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه جامع حفظ قرآن ثبت نام کرده و در کلاس های تلفنی حفظ قرآن شرکت کنند.
حجت الاسلام هاشمی مرکز مجازی حفظ قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد و نمایشگاه قهرمانان قرآنی نیز در حاشیه این مراسم برقرار بود.

حجت الاسلام سید اسلام هاشمی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، با اشاره به فعالیت های اداره اوقاف در زمینه حفظ قرآن، اظهار داشت: مرکز مجازی حفظ قرآن بیش از چهار سال است که به همت اداره کل اوقاف قم راه اندازی شده و به صورت تلفنی با قرآن آموزان در ارتباط است و همچنین حفظ موضوعی قرآن به همت این مرکز برقرار است.

مسؤول کاربران مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن ادامه داد: شیوه ثبت نام مراجعه به پایگاه جامع حفظ قرآن به آدرس www.quranhefz.ir و یا اگر کلمه حفظ قرآن در جستجوگر قرار بگیرد نخستین گزینه سایت این مرکز است و علاقه مندان می تواند در این پایگاه اطلاعات خود ثبت کنند.

حفظ ترتیبی، موضوعی و سور منتخب

وی افزود: علاقه مندان در این سایت گزینه ترتیبی، موضوعی یا سور منتخب را انتخاب می کنند و بعد از تکمیل ثبت نام از مرکز با آن ها تماس گرفته می شود و آن افرادی که در حفظ ترتیبی ثبت نام کرده اند هر هفته 10 دقیقه یا یک ربع با آنها تماس گرفته می شود و کارشناسان ما به این عزیزان مشاوره می دهند و پیگیر برنامه های آنها هستند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به حفظ موضوعی قرآن کریم یادآور شد: در این موضوع نیز کتابچه هایی برای کسانی که ثبت نام کرده اند به صورت رایگان به تمام نقاط کشور ارسال می شود و هر ماه یک برنامه داریم؛ آنهایی که در این یک ماه در حفظ موضوعات مشخص شده موفق باشند به آنها برنامه هفتگی همانند حفظ ترتیبی داده می شود.

وی تصریح کرد: هر شش ماه یک آزمون شفاهی از حفظ ترتیبی و موضوعی به صورت تلفنی و یک آزمون کتبی به صورت آنلاین گرفته می شود و افرادی که در حفظ موضوعی بیش از 150 موضوع و 300 موضوع حفظ کنند مدرک حفظ موضوعی درجه یک و دو اعطا  و در مسابقات هم شرکت داده می شوند و برای حفظ ترتیبی نیز در رشته های یک جزء، دو جزء، پنچ جزء، و 10 جزء، 15 و 20 جزء هرشش ماه یک بار آزمون برگزار می شود و مدرک حفظ قرآن در صورت موفقیت برای آنها ارسال می شود.

اعطای مدرک به افراد برتر

وی با بیان این که آزمون های حفظ قرآن در شهریور ماه و اسفندماه برگزار می شود، ابراز داشت: مدرک حفظ به کسانی داده می شود که در صوت و لحن و وقف و ابتدا و میزان حفظ نمره 100 را کسب کنند و هرکس در رشته خودش جزو نفرات برتر محسوب بشود جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسؤول کاربران مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن با بیان این که این مرکز برای ثبت نام افراد شرایط سنی ندارد، خاطرنشان کرد: حتی خردسالان هم می توانند در دوره حفظ قرآن شرکت کنند و تنها کسانی که از نظر روخوانی و روانخوانی ضعیف باشند ارجاع به کلاس های روخوانی و روانخوانی به صورت حضوری داده شده و اسم آنها بایگانی می شود، چراکه روخوانی و روانخوانی مقدمه حفظ است و بعد از پشت سر گذاشتن دوره روخوانی با شماره 38187151-025 یا 38187138 – 025 گرفته و اسم آنها برای آغاز دوره حفظ فعال می شود./1330/ت301/ب1

ارسال نظرات