۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۶۷۳۰
استاندار خراسان شمالی:

فاجعه هشتم شهریور نتیجه نفوذ منافقان و ایادی استکبار به بدنه انقلاب بود

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه فاجعه هشتم شهریورماه نتیجه نفوذ منافقان و ایادی استکبار جهانی به بدنه انقلاب اسلامی بود، گفت: امروز هم باید مراقب منافقان و استکبار باشیم نه آنکه امنیت جامعه و کشور ما را از ددمنشی و عداوتهای منافقان و ضدانقلاب غافل کند.
محمدرضا صالحی- استاندار خراسان شمالی - مراسم گرامیداشت هشتم شهریور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور ظهر امروز همزمان با آخرین روز هفته دولت و سالروز شهادت دولتمردان والامقام شهیدان مظلوم رجایی و باهنر، با حضور مردم متدین مرکز خراسان شمالی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان نهادها و سازمان های استان در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا صالحی، استاندار استان خراسان شمالی به‌ عنوان سخنران محوری مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشتم شهریور، شهیدان رجایی و باهنر را الگوهایی شایسته برای دولتمردان دانست و گفت: این شهدای والامقام با خدا معامله کردند و درنتیجه مزد جهاد و اخلاص خود که همان شهادت است را از خداوند گرفتند.

وی با بیان اینکه نفاق همواره در اشکال متعدد نمایان شده و امروز هم امکان دارد در وجوه مختلف ظهور و بروز داشته باشد، افزود: کشور و مردم ما همواره قربانی فجایع تروریستی و بزدلانه منافقان بوده و از این حیث ضربه‌های سنگینی خورده‌اند که از دست دادن بزرگانی چون شهیدان رجایی و باهنر نمود بارز این فجایع غیرانسانی است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال 60 را نتیجه نفوذ منافقان و ایادی استکبار در بدنه انقلاب برشمرد و تصریح کرد: امروز هم باید هوشیارتر از همیشه مراقب تحرکات منافقان و دشمنان انقلاب باشیم و نباید امنیت جامعه و کشور، ما را نسبت به ددمنشی و عداوتهای منافقان و ضدانقلاب غافل کند.

صالحی در ادامه با برشمردن خدمات دولت شهید رجایی، خدمت خالصانه و بی‌منت این شهید بزرگوار را از جلوه‌های برجسته دولت خدمتگزار دانست که در خدمت به مردم و محرومان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی همچنین با اشاره خدمات دولت یازدهم در استان خراسان شمالی، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای خودکفایی و خودباوری و توجه به تولیدات داخلی در سایه امنیت، آسایش و امید، ازجمله مسائلی است که در دستور کار دولت یازدهم قرار داشته و دارد.

صالحی با اشاره به افتتاح 602 طرح عمرانی و خدماتی در هفته دولت در استان، گفت: این طرحها با حضور نمایندگان دولت در این هفته به بهره‌برداری رسید و هزاران نفر از مردم مناطق مختلف استان از خدمات آنها بهره‌مند شدند.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان خراسان شمالی با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان شمالی، از وعده این مقام کشوری درزمینهٔ اختصاص 20 واحد درصد بیشتر از سهم بودجه توازن منطقه‌ای به خراسان شمالی خبر داد و گفت: تخصیص 100 درصدی اعتبارات سفر رییس جمهور به استان هم دیگر خبر خوش نوبخت بود که امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم جنایات ددمنشانه منافقان در شهرستان بجنورد توسط برادر شهید عبدالحسین نوریان، از شهدای ترور استان بازگو و گوشه‌هایی از جنایتهای غیرانسانی و سخیف منافقان کوردل در اوایل انقلاب بیان شد.

همچنین با مرثیه‌خوانی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و مداحی، شرکت‌کنندگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشتم شهریور و 123 شهید کارمند استان، با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق کردند.

لازم به یادآوری است، در جنایات تروریستی منافقان، استان خراسان شمالی تعداد 13 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است./9314/202//ب2

ارسال نظرات