۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۶۷۵۴
امام جمعه موقت بجنورد:

تعهد و خلوص نیت در خدمت به خلق مهم‌ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر بود

امام جمعه موقت بجنورد با گرامیداشت هشتم شهریور، گفت: تعهد و خلوص نیت در خدمت به خلق از مهم‌ترین ویژگیهای شهیدان رجایی و باهنر بود که سبب ماندگاری آنها در اذهان ملت شده است.
حجت الاسلام ابوالفضلی- جلسه اخلاق کارکنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی، امروز در جلسه اخلاق ویژه کارکنان نهاد تبلیغات اسلامی استان، با گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد فاجعه انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال 1360 و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: با توجه به ویژگیهای بارز و پسندیده این شهیدان، باید مسؤولان دو دولت‌مردان تلاش کنند راه و روش این بزرگان را ادامه دهند.

وی افزود: تعهد شهیدان رجایی و باهنر در امر خدمت‌رسانی و تکریم مردم ایران اسلامی ستودنی و قابل الگوبرداری برای همه کارکنان و مسؤولان ادارات دولتی و غیردولتی است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: یکی از شاخصه‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر تعهد و خلوص نیت آنها در خدمت به خلق خدا بود اما در مقابل این دو شهید بزرگوار بنی‌صدر بود که در عین داشتن تخصص، فاقد تعهد و مسؤولیت پذیری بود و این امر ضربه بزرگی به نظام زد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام فرصت مناسبی برای بازخوانی اندیشه‌های ناب و طلایی شهیدان رجایی و باهنر است، خاطرنشان کرد: این سرمایه‌های ارزشمند و عظیم نباید به دست فراموشی سپرده شده و در این راستا صرفاً به برگزاری یک مراسم اکتفا کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: بلکه باید اندیشه‌ها، ایده‌ها و حتی شخصیت این شهیدان بزرگ برای نسلهای جدید تبیین و بازگو شده و در تربیت نسلهای بعدی که تحقق اهداف انقلاب اسلامی به دست آنها صورت می‌گیرد، می‌بایست از این ظرفیتهای بزرگ معنوی سود برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تقوا در اخلاق و رفتار انسان، اظهار کرد: آنچه مقام انسان را به مراحل بالاتر سوق می‌دهد اصل تقوا بوده و پست و مقام دنیوی در این زمینه کارگر نیست.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با یادآوری اصول اخلاق فردی، اجتماعی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اصول اخلاق حرفه‌ای، داشتن تقوا است؛ زیرا تقوا و پرهیزگاری انسان را به مقامات عالی دنیوی و اخروی می‌رساند در حالی که پستها و مقامها هر روز در حال تغییر هستند.

وی با بیان اینکه تقوا عاملی است که مانع تخلف و تخطی انسان در تمامی امور به‌ویژه در محیط کار می‌شود، ادامه داد: انسان باتقوا در هر حالتی می‌داند خداوند بصیر و دانا بوده و برای انجام همه کارها به‌ویژه انجام کار مردم باید در برابر خداوند پاسخگو باشد؛ ازاین‌رو کارمندی که دارای این خصیصه باشد مطمئناً موفق خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: یکی دیگر از اصول اخلاقی، کاردانی است؛ بنابراین باید انسان در همه حال برای کسب علم و یافتن روشهای بهتر برای انجام دادن امور خود و دیگران تلاش کند.

وی ادامه داد: اصل مردم‌دوستی و تسریع در کار مردم و داشتن عدل و انصاف از دیگر اصولی است که نباید کارکنان و کارمندان دستگاه‌های مختلف آنها را فراموش کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات