۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۴۶۷۷۱
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان تقوای سیاسی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که مسؤولان دولت باید تقوای سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: خوب است که مسؤولان و دولتمردان در عمل و واقعیت تقوای سیاسی را از این دو رجال سیاسی شهیدان باهنر و رجایی درس بگیرند نه اینکه شعارگونه عمل کند.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امشب در ویژه برنامه گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در جمع مردم فریدونکنار گفت: آنهایی که در مسیر اطاعت از خدا و رسول خدا قدم برداشته اند کسانی هستند که به موفقیت و فوز عظیم در دنیا و اخرت دسترسی پیدا کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تبیین خصوصیات شهید باهنر و رجایی، افزود: شهید باهنر شخصیتی بصیر و اهل قلم بودند که حدود سی عنوان کتاب تالیف کردند، که امروز در دانشگاه ها در حال تدریس است.

وی با اشاره به رشادت ها و مبارزات شهیدان رجایی و باهنر در ایام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، گفت: مبارزات مجاهدانه و خالصانه شهید باهنر در ایام انقلاب موجب تحریک ساواک و دشمنان انقلاب شد و دشمنان را به توطئه ترور این شهید بزرگوار وا داشت.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر نقش موثری در حفظ انقلاب داشتند، گفت: شهیدان باهنر و رجایی با تشکیل حزب موتلفه اسلامی موجب تقویت انقلاب اسلامی در ایران و ایجاد فضای انقلابی در فلسطین اشغالی شدند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی، گفت: شهید رجایی درد طبقه ضعیف جامعه را می دانستند، چرا که خود نیز از همین قشر سخت کوش و نیازمند جامعه بود، چرا که در کودکی خود نیز با سخت کوشی در پی برآورد خواسته ها و پیشبرد زندگی خود بود.

وی با بیان اینکه از شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر نظم بود، اظهار داشت: چیزی که مورد توجه شخص امیرالمؤمنین علی(ع) نیز بود و این نشأت گرفته از ایمان و تبعیت آنها از رهبری و مرجعیت معظم ان زمان امام خمینی(ره) بود، آنها در مقام اعتقادات و ایمان از رهبری معظم تبعیت کامل داشتند، اما امثال بنی صدر در مقابل مرجعیت و رهبری می ایستادند.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر همواره به مبارزه با استکبار می پرداختند، گفت: آنها همواره در حال مبارزه با اسرائیل و کمک به فلسطین بودند و جوانان مشتاق را به سوی جبهه های مبارزه با اسرائیل روانه می کردند.

حجت الاسلام جلالی افزود: بین رجایی و مردم فاصله و دیواری وجود نداشت و دسترسی به آنها سهل و اسان بود و تا جایی که تا اواخر زمان ریاست جمهوری در خانه کوچک و محقر خود زندگی می کرد، لیکن قبل از انفجار امام راحل به ایشان دستور داد، در کاخ ریاست جمهوری ساکن شود که وقت رییس جمهور در ترافیک تهران و ان شلوغی ها تلف نشود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه منافقین با شهادت این دو شهید بزرگوار سرمایه فکری و معنوی ملت را از ما گرفتند، خاطر نشان کرد: مدافعان حقوق بشر دلشان برای شهادت عزیزان ما نمی سوزد و این اقدامات تروریستی در ایران را ضد حقوق بشر نمیدانند و اگر عوامل این جنایات را به سزای اعمالشان برسانیم، دشمنان ایران اسلامی می گویند عدالت کجا رفته، و این همان حقوق بشر آمریکایی است که تنها در مقابل ملت های مظلومی چون ایران صدق می کند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع)، گفت: امیرمؤمنان علی(ع) و پیامبر اسلام با منافقان کنار نمی آمدند بلکه با آنها مقابله می کردند، اینها فرزندان ما را در کرمانشاه و کردستان اسیر می کردند و جلوی پای عروس و داماد سر آنها را می بریدند چرا که اینها بشر نیستند و تنها ادعای آدمیت می کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان دولت باید تقوای سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار داشت: خوب است که مسؤولان و دولتمردان در عمل و واقعیت تقوای سیاسی را از این دو رجال سیاسی شهیدان باهنر و رجایی درس بگیرند نه اینکه شعار گونه عمل کند.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: مسؤولان برای مردم کار کنند نه برای منافع شخصی و حزبی، دلسوز مردم باشند و برای خواسته های مردم ارزش قائل شوند و از موقعیت های خود سو استفاده نکنند، چرا که حیثیت نظام و حیثیت خون شهدا در گرو فعالیت های مثمر ثمر مسؤولان است در غیر این صورت اینها در قیامت مسؤول هستند و باید پاسخ دهند.

وی با تبیین ارزش های مسامان انقلابی گفت: برخی کارهای ضد ارزشی را به نام روشنفکری انجام می دهند که به این افراد مسلمان انقلابی نمی گویند، مسلمان ارزشی و انقلابی با همان روش و سبک شهید رجایی و باهنر زندگی می کند و در میام مردم و همراه با مردم است./950/202/ب2

ارسال نظرات