۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۹۵۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دولت به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است

نعمت زاده در تبریز گفت: احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده یکی از مهم‌ترین سیاست های دولت در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان است.
محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم کلنگ زنی کارخانه تولید الیاف شیشه در شهرستان مرند، با تأکید بر این‌که احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده یکی از مهم‌ترین سیاست های دولت در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان است، اظهار داشت: توسعه سرمایه گذاری ها در کشور برای گسترش صنعت و ایجاد اشتغال برای جوانان ضروری است.
وی با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تنها با امنیت پیادار محقق می شود، خاطرنشان کرد: برای آبادانی، توسعه و ایجاد اشتغال و رفاه مردم باید همه مدیران و مسؤولان برای تبدیل ایران به کشور صادر کننده غیرنفتی همت و تلاش کنند.
نعمت‌زاده وابستگی بودجه کشور به اقتصاد نفتی را معضلی چندین ساله برای ایران دانست و افزود: امروز نیازمند ارتقای سطح کمی و کیفی تولید ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی هستیم، افزایش میزان صادرات غیرنفتی به تدریج کشور را از وابستگی به دلارهای نفتی کاهش خواهد داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه راه اندازی طرح ها و پروژه های صنعتی، لازمه توسعه خود و صنایع جانبی است، خاطرنشان کرد: با ورود دانشگاه ها به صنعت باید سعی شود با دانش های فنی جدید دنیا، صنعت کشور را پیش ببریم، ارتقای کیفی تولید ایرانی نیز تنها با افزایش دانش تولیدکنندگان محقق خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کارخانه تولید الیاف شیشه با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان صنعت مادر احداث می شود، اظهار داشت: شرکت خارجی که به صورت تامین مالی (فاینانس) دانش فنی تولید الیاف شیشه این کارخانه را خواهد آورد، خریداری و صادرات 50 درصد محصول تولیدی کارخانه را متعهد شده است.
نعمت زاده ادامه داد: از محصولات تولیدی این کارخانه برای تولید مواد اولیه صنایع حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی به خصوص دریایی، صنایع پتروشیمی، انرژی های بادی، آب و فاضلاب، لوازم تفریحی و ورزشی، صنایع ساختمانی و تولید لوله های GRP و مواد کامپوزیتی استفاده می شود./935/پ203/ج

 

ارسال نظرات