۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۶۹۹۱
حجت الاسلام مصباحی مقدم در نشست خبری:

دوره سیاسی احمدی نژاد تمام شده است/ روحانی خوب کار کند با اقبال مواجه می شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وضعیت سیاسی احمدی نژاد، گفت: امروز جامعه روحانیت مبارز اقبالی به کاندیداتوری احمدی نژاد و افراد نزدیک به او ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز چهارشنبه دهم شهریور ماه در نشستی خبری، گفت: جلساتی با احزاب اصولگرا داشتیم، انتظار دوستان اصولگرا از جامعه این است که این جامعه برای امر انتخابات ۹۶ ورود کند، ضمن اینکه این تشکلها همراهی خود را با جامعه روحانیت اعلام کرده اند.

وی افزود: آنها به صراحت گفتند مانند گذشته مقید به محوریت روحانیت مبارز هستند. آنها اعلام کرده اند که وفادار به این امر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم بیان داشت: با همه احزاب اصولگرا تعامل داریم و از شخصیت های اصولگرا دعوت می کنیم تا در جلسات ما شرکت کنند تا راهکارهایی در خصوص انتخابات ۹۶ حاصل کنیم.

وی گفت: تلاش می کنیم با جامعه مدرسین قم هم تعامل کنیم و در امر انتخابات هم مشترکا عمل کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران ابراز داشت: قطعا شخص بنده کاندیدا نمی شوم، در خصوص شخص حسن روحانی نیز هنوز بحثی در جامعه روحانیت شکل نگرفته است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: نشانه هایی از ورود آیت الله مصباح یزدی به انتخابات ۹۶ نیز تا کنون دیده نشده است.

وی بیان داشت: انتخابات ایران تحت تاثیر انتخابات آمریکا نیست، ما استقلال داریم و به جریان انتخابات آمریکا توجه نمی کنیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه وضعیت سیاسی احمدی نژاد را چگونه ارزیابی میکند، بیان داشت: در خصوص شخص احمدی نژاد معتقدم که دوره سیاسی وی پایان یافته است. جامعه روحانیت نیز از شخص احمدی نژاد و افراد نزدیک به وی در انتخابات حمایت نمی کند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: قطعا از جریاناتی که تندروی می کنند نیز حمایت نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما هیچ گاه به فکر ائتلاف با اشخاص نبوده ایم، همیشه اولویت ما ائتلاف با تشکل ها است.

وی در خصوص جلسات جامعه روحانیت مبارز ابراز داشت: همیشه تلاش داشته ایم تمام افراد این جامعه در جلسات شرکت کنند، امیدواریم آقایان هاشمی، روحانی و ناطق نوری نیز به جلسات اضافه شوند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم بار دیگر با اعلام اینکه از احمدی نژاد حمایت نخواهند کرد، گفت: در سال ۸۴ و ۸۸ جامعه روحانیت از شخص احمدی نژاد حمایت نکرد، احمدی نژاد نیز در اواخر دوره ریاست جمهوری خود اعلام کرد که اصولگرا نیست. با این استدلال دلیلی ندارد از احمدی نژار حمایت شود.

وی با رد شائبه رد صلاحیت روحانی، گفت: تحلیل شخص بنده این است که اگر روحانی در سال پایانی خود خوب عمل کند قطعا با اقبال مردمی مواجه می شود.

وی ابراز داشت: در جریان اصولگرایی قحط الرجال نداریم و بعید نیست که از افراد شایسته نیز دعوت کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: در شرایط برابر در انتخابات از کاندیدایی حمایت خواهیم کرد که معمم و روحانی باشد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص حمایت های صورت گرفته در گذشته از احمدی نژاد، یادآدور شد: کسانی که از احمدی نژاد حمایت تمام قد کردند با امروز نیز مسوولیت خطاهای او را بپذیرند.

وی درباره سال ۸۸، گفت: سال ۸۸ انتخابات خوبی برگزار شد ولی خطای سیاسی موسوی و کروبی که یک تقلب بزرگ را به صورت دروغ مطرح کردند، به کشور در سطح داخلی و خارجی ضربه زد.

وی درباره اتفاقات رخ داده در مناظرات نیز، گفت: احمدی نژاد نیز خطای سیاسی داشت ولی آنطور نیست که آقای مطهری امروز بیان می کند./۸۵۶/پ201/ج

ارسال نظرات