۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۰۲۶

همایش بزرگداشت آیت‌الله موسوی انتظاری در هشترود برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام شامخ آیت‌الله موسوی انتظاری در سالن ارشاد اسلامی شهرستان هشترود در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
آیت‌الله سیدجلال موسوی انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، امام جمعه موقت بستان‌آباد امروز در همایش بزرگداشت مقام شامخ آیت‌الله سید جلال موسوی انتظاری که در سالن ارشاد اسلامی شهرستان هشترود برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام سعادت دنیوی و اخروی را برای بشریت به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: قبل از ظهور اسلام افکار و نظرات باطلی در میان عوام رواج پیدا کرده بود، اما اسلام با کشیدن خط بطلان بر همه آنها بشریت را آزاد کرد، امروز به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت فاضل و مهذب مبانی عالی اسلام و مکتب تشیع در سراسر جهان ترویج یافته و شاهد گسترش اسلام‌گرایی در کشورهای مختلف هستیم.

حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به جایگاه فضیلت‌های انسانی از دیدگاه اسلام، ادامه داد: علم و دانش همراه با فضیلت جهاد در راه خدا و تلاش برای ترویج احکام الهی از مهم‌ترین فضیلت‌های انسانی هستند و با مطالعه آیات و روایات متوجه می‌شویم ارزش هیچ یک از این موارد به اندازه کسب علم و دانش نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خون شهدا ارزش وصف ناپذیری در محضر عدل الهی دارد، افزود: براساس آیات و روایات هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین ارزش خون شهید شود، اما مقام علم و معرفت از خون شهید هم جایگاهی والاتر دارد؛ با وجود اینکه خداوند از شهدا راضی است اما قلم عالم ربانی بسیار بالاتر و با ارزش‌تر از خون شهید است.

امام جمعه موقت بستان‌آباد با تأکید بر این‌که شهدا تربیت شده عالمان ربانی و وارسته هستند و راه ارتباطی آنان احکام و آموزه‌های اسلامی و اندرزهای علما و بزرگان دینی است، تصریح کرد: تنها راه تبیین آموزه‌های اصیل اسلامی بهره‌مندی از محضر عالمان ربانی و روحانیت وارسته است.

وی ادامه داد: صدور احکام جهاد و هدایت معنوی جامعه از رسالت‌های روحانیت است و به همین دلیل طلاب باید بیش از گذشته و با اخلاص در مسیر کسب علم و دانش تلاش کنند، رسالت امروز حوزه‌های علمیه با توجه به توطئه‌های مختلف و فتنه‌های عقیدتی دشمنان اسلام به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

حجت الاسلام تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تکریم از علمای دین را تکریم شعائر اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله موسوی انتظاری از مصادیق علمای آگاهی بود که در تمام مراحل زندگی از امام احکام اسلامی دفاع کرد و لقب بحرالعلوم را دریافت کرد. وی عالمی مهربان، مدرسی معتبر و نورانی و مدافعی برای حریم قرآن بود و از هیچ چیز جز خدا هراس نداشت.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالله موحدی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه هشترود در سخنانی خواستار چاپ آثار منتشر نشده آیت الله موسوی انتظاری شد و اظهار داشت: آن عالمی وارسته، مهذب، اخلاق‌مدار، مردمی و ساده‌زیست بود که در شهر هشترود و در غربت ملجاء و پناهگاهی برای عموم مردم شناخته میشد.

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور اندیشمندان و فضلای حوزه و دانشگاه همراه بود، از کتاب التوحید آیت الله سیدجلال موسوی انتظاری رونمایی شد./935/202/ب2

ارسال نظرات