۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۴۷۰۵۷

نشست هم‌اندیشی مدیران مسؤول خبرگزاریها برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیران مسؤول خبرگزاریها در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.
رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات، امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، گفت: گاهی در کشور فضایی حاکم می‌شود که دشمن قصد سوءاستفاده از آن می‌کند، بنابراین در بمباران تبلیغاتی دشمن باید بسیار دقیق عمل کرد.

وی درباره برخورد با برخی پدیده‌های هنری عنوان کرد: مسائلی که امروز درباره برخی مسائل هنری و موسیقی مطرح هست در زمان امام راحل نیز بود، سمفونی «فتح خرمشهر» یا «سرود کجائید ای شهیدان خدایی» از جمله آثار دوران دفاع مقدس هستند که بهتر است در محضر رهبر معظم انقلاب این برنامه اجرا شود چراکه نظر رهبری می‌تواند در فضای مساله دار فعلی آرامشی ایجاد کند.

در ادامه عبدالله گنجی مدیر مسؤول روزنامه جوان گفت: امروز با توجه به اینکه در جنگ فرامرزی هستیم و شهدای فراملی و از ایران، افغانستان پاکستان و سایر کشورهای مسلمان داریم، باید در هفته دفاع مقدس درباره شهدای مدافع حرم نیز کار شود.

همچنین علی قاسمی سردبیر نشریه صبح صادق، در ادامه نشست گفت: در مقایسه تطبیقی شرایط دوران دفاع مقدس با امروز آنچه مهم است اجرای مساله اقتصاد مقاومتی است که با عزم نخبگان بهتر پیش خواهد رفت.

وی افزود: با عزل بنی‌صدر و پس از آن اجماع نخبگان جنگ را با موفقیت پیش برد، این تجربیات ثمرات دوران دفاع مقدس است که باید از آن بهره‌برداری کنیم.

سردبیر نشریه صبح صادق، با اشاره به اینکه با روحیه و مدیریت جهادی می‌توان اقتصاد مقاومتی را عملی کرد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس محور مردم بودند امروز هم اگر اقتصاد مقاومتی را مردمی کنیم می‌توانیم موفقیت بزرگی برای کشور ایجاد کنیم.

در ادامه نشست نادری مدیر کل اخبار داخلی ایرنا، با اشاره به اینکه آثار تولید شده در زمینه دفاع مقدس تشویق شوند، گفت: بخش فرهنگی در شبکه نمایش مرتب فیلم‌هایی از جنگ جهانی دوم نشان داده می‌شود چرا نباید از دوران دفاع مقدس فیلم داشته باشیم.

 وی افزود: اخیراً حاج رجب شهید شد اما برای بسیاری از مردم شناخته شده نبود نسل جدید ما نسبت به آنها اطلاعات نداشت، فضای صدا و سیما یک مقدار باید به دوران دفاع مقدس برگردد.

نادری اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس سوریه از متحدان ایران بود، بنابراین امروز با نگاه انسانی وظیفه انسانی ما است که در کنار آنها باشیم.

همچنین متقیان مدیر عامل خبرگزاری ایسنا گفت: یکی از اشکالات ما این است که بیشتر دنبال مشهورها می‌رویم در حالکیه باید جستجو شود که چند نفر همچون حاج رجب گمنام باقی می‌ماند و تنها وقتی که به شهادت می‌رسند یک دوره زمانی کوتاه نامی از آنها برده می‌شود.

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: ما کمتر به پاکی‌ها و صداقت‌ها می‌پردازیم، امروز بسیاری از همان‌ کسانی که در دوران دفاع مقدس با اقدام و عمل جهادی جنگ را به پیروزی رساندند هنوز در مسائل اقتصادی مشکل دارند که باید شناساسی شوند.

در ادامه نماینده مدیر عامل نشریه صبح نو در این نشست گفت: بسیاری از کارهای خوب انجام شده است که می‌توان از آنها استفاده کرد یکی از آنها روایت‌های زنانه از دوران دفاع مقدس است که تجربیات خوبی در کتاب «من زنده‌ام» و «دختر شینا» به نمایش گذاشت.

نماینده مدیر عامل نشریه صبح نو افزود: در امتداد دوران دفاع مقدس می‌توان از وقایع جنگ 33 روزه و 22 روزه نیز روایت‌ها را بیان کرده و با گذشت زمان تبدیل به کتاب شود./201/807/ب1

ارسال نظرات